Mandagskaffekoppen

 

God kvelden fra Sollivblogg…I dag fikk jeg tatt en kopp med kaffe et annet sted enn på jobben, eller her hjemme! Det er jo en del mandager i året, noen blå og andre fargerike…Og vi tar i mot alle mandager vi. Det er mandag, det er november og det går mot jul! For meg er det altfor tidlig å dra frem pynt og stæsj og juletre og alt det der. Men folk er forskjellige..Så på FB at min niese hadde pyntet juletre, vel jeg kommenterte ikke og likte ikke…Bare tenkte – vi mennesker har jaggu forskjellige rutiner…Hjemme pyntet vi 23. desember og det har jeg som regel gjort også, noen ganger kanskje 21. eller 22…Hvis det var på en fredag, og det kommer folk i huset så er det greit å ha det meste klart..Liker å ha armsleng når jeg holder på med pynt/bakst eller vasking i dette huset! 

 

Men over til kaffekoppen, Det ble på et av byens spisesteder..Tok en kaffe latte i dag, har litt ymse oppfatninger av svart kaffe ute om dagen..Kaffekanner med gammel traktekaffe, er jo ikke det beste..Og billig er det jo ikke heller. Så ble en latte, var god denne..Tidligere her: Mandagskaffekoppen og et innlegg fra før i dag her: Hus og hjem – pynt Klikk innpå 🙂 

 

I dag hadde jeg billig middag, lagde gratinert løksuppe, tre løk kostet 22,38 og det ble masse suppe og blir nok til i morgen også…Gratinert løksuppe er veldig godt synes jeg, og veldig varmt…Men deilig på denne årstiden..Og prisen er det ikke noe å si på..Man trenger faktisk nesten ikke noe annet enn løk! Litt krydder, litt karve, salt, kraft, og litt friske urter – hvis man vil slå ut håret..Gjorde ikke det i dag jeg da, for jeg har akkurat klippet meg.. 🙂 

 

Nyt kvelden! 

 

 

14 kommentarer
    1. Koselig sted for en kaffekopp ser det ut til! Suppe er perfekt på sånne kalde dager som vi har nå! Løksuppe har jeg vel aldri laget, men høres deilig ut! God klem <3

      1. Veldig koselig sted i byen og hyggelige ansatte og det liker jeg. Løksuppe er kjempegodt og utrolig enkelt å lage, men koker den lenge slik at det blir brunt og løken veldig myk og mye smak. Ca. 1 time…Så i en skål med suppe i, brødskive, ost og timian over der…10 minutter i 225 grader…Nydelig….Varmt!
        God klem…

          1. Ja, bare google gratinert løksuppe – veldig enkelt…Men kok mye lenger enn oppskriften sier..
            Har delt oppskrift her mange ganger jeg også..Klemmeer på..

    2. Tok en latte i dag jeg og. Med Barndomvenninna. Trengte det i dag.
      Løksuppe er veldig godt – og som du sier billig. Slike novemberdager som i dag er ypperlig suppedager.

      1. Så bra, en latte i ny og ne velter ikke lasst tenker jeg. Det må man unne seg.
        Alltid hyggelig å komme seg ut den døra og se folk og prate litt.
        Løksuppe har alltid vært en av mine favoritter.

      1. Ikke sant poenget mitt også, det er ikke jul ikke midten av november..
        Folk må gjøre som dem vil, men jeg er ikke der…
        Løksuppe er en klassiker…nydelig mat.

    3. Løksuppe er sikkert godt, men jeg har aldri smakt det. Heller ikke kaffelatte. Ser godt ut. Er nå spent på om kommentaren går igjennom her i dag. Gikk greit hos andre, så jeg krysser fingre her. Klem til deg.

      1. Takk takk, bra den kom i gjennom..Mye rart både her og på IG om dagen.
        Kaffe latte er nesten bare kaffe med varm skummet melk og man kan ha forskjellige smaker i.
        Lager meg det hjemme noen ganger også. Ikke ofte..
        Løksuppe er favoritt sammen med fiskesuppe – det er to retter jeg er meget glad i.
        Og det blir kokt så lenge så er ikke hardt for magen i det hele tatt. Jeg koker en times tid.
        God kveld og klem fra meg…<3

    4. Det var det fint sted for en kaffekopp. Noen har dilla på jula og pynting. Har en stor pose med julesaker i boden som jeg enda lar ligge noen uker. Skal en kjapp tur til Oslo i morgen og er sikker på at det er pynta til jul på Oslo S. Men skal raskt tilbake men vil stoppe på Skøyen og spise der. Hjemme venter fiskemiddag så jeg drar rett hjem. Ha en fin kveld.

      1. Hallo Helge, fint og koselig sted for en kopp kaffe. Jeg liker slike steder. Ligger liker ved kinoen og er veldig populært om
        kvelden. Jul kan man vente med, det haster ikke så veldig tenker jeg. Når det gjelder private hus. Vi skal ikke selge noe..
        Håper du hadde en fin tur til Oslo..Oslo S har blitt pyntet for 3 – 4 uker siden…Men sånn her det jo på slike steder.
        Det er vel sånn det er…Man skal jo selge og bling bling og rødt og grønt drar vel enda flere folk..
        Oslo S har blitt bra synes jeg. Mange fine spisesteder og butikker..Ha en fin kveld.

    5. godt med en god kopp kaffe ,svart kaffe er også godt men da bør den være nytrekt :=)nei vi bør holde oss litt til tradisjonane synes eg så her venter vi og juletreet er som regel til 23 desember ja :=)

      1. Takk, jeg er veldig glad i vanlig svart kaffe. Men den bør være fersk..og nylaget.
        Så derfor bedre å bestille noe de lager der og da..For nå har jeg fått mye dårlig kaffe ute.
        Jul for meg er ikke i midten av november, nei det ville jeg aldri ha i mitt hjem…
        Men skjønner butikker og restauranter og de som skal leve av å selge noe..De får jo ikke solgt ting som ligger
        på et lager 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg