Mandagskaffekoppen ☕️

 

God mandag her fra Solliv. Forrige innlegg her Mandagskaffekoppen ☕️

 

I dag unnet jeg meg en kaffelatte eller rettere sagt NISSELATTE på Espresso house. Godt og søtt, det holder med en slik kopp for meg – da trenger jeg ikke en slik latte før julen i 2024..Men hører jo med til alt man ønsker og vil før jul!  ☕️

 

Juletreet er fra biblioteket..Innom der en tur også før jeg ruslet hjemover..Hadde brodder i bagen så de måtte jeg ta på meg! For veldig glatt i ettermiddag også…Nå kommer det mer kulde og så snur det og det blir mange varmegrader! Hvit jul, tror jeg det ikke blir her i Fredrikstad..Helt greit det..Det blir jul for meg om den er grønn eller hvit – ingen betydning. Men ser jo den hvis man feirer jul på fjellet, da hører det til julen snø og skiturer..og bålpanne, ja dere ser det for dere..Sånne bilder som bladet “Hytteliv” gir oss..Veldig koselig å se på..Får egentlig julestemning av det jeg! 🎄 Og jeg har postet hjertene – så da får vi se om postmannen får levert disse i en postkasse før jul! 

 

 

Skikkelig vinter på øya i den blå timen i dag 🛷⛷

 

Ønsker deg en fin kveld!

 

20 kommentarer
    1. Koooselig. Deilig kaffe. Og grønn eller hvit bakke. Jul blir det uansett. Enig. Her er det skikkelig hvitt akkurat nå, så lenge det varer. Til og med på trærne. Veldig vakkert. Men så kommer vel kakelinna i år også…..tradisjonen tro🙋🏼‍♀️

      1. Vakkert med det hvite, det er stemning og flotte motiver..Det er mest gøy synes jeg.
        Men om jula blir grønn eller hvit, det får man ta som det kommer. Jeg håper på bare fine veier, best
        å gå da synes jeg..Enklere.
        Gå på ski blir det jo aldri her nede på Kråkerøy. Det er for langt sør….🥰

    2. En nisse-latte hører med. Men jeg er enig. Det holder med en i førjulstida. Tror nok vi får hvit jul, selv om det er spådd mildere til helga. Og så, når jula er over håper jeg på en snarlig vår.

      1. Ja, som sagt god og søt…
        Men må jo ha en slik kopp før jul…Spennende, tror faktisk det blir grønt her altså..
        Ikke så mye snø, og til helgen skal det bli “varmt”..
        Ja – vinteren kom i oktober i år så da blir vel våren i januar en gang..Litt snudd på hue!

    3. Ååå deilig – da har du fått smakt på årets nisselatte! Jeg har det visst fortsatt foran meg! Jeg tror faktisk det blir hvit jul her – det er altfor mye snø til at alt kan forsvinne igjen…. hmmm…. <3 klem

      1. Takk takk, du får slå til en dag…Den er søt altså…Men du liker jo krem og kakao også..
        Mye god smak og veldig varmt.
        Blir kanskje hvit jul hos dere da, tror det blir grønt her ja..
        Gode klemmer..

    4. Det så ut som en god og fornuftig mandagskopp 😊 På et eller annet tidspunkt har jeg lyst til å unne meg en skikkelig kopp kakao før jul! 😃

      1. Veldig søtt dette altså…Det er kaffe, men søt og masse krem og med et dryss av kanel.. Du får finne en anledning til å kose deg ute med en diger kopp kakao… 🥰

    5. nesten så jeg får lyst på en kopp kaffe igjen ,har jo kun drukket te dei siste to årene :=) ja nå blir det litt opp og ned med vær og temperatur ,tror ikke vi får kvit jul heller for det er meldt regn ut i veka

      1. Takk, ja denne er deilig…Søt og mektig. Minner nesten mer om kakao enn kaffe. Kanskje du kan prøve en dag?
        Ventet milde dager her til helga..så da forsvinner nok snøen vil jeg tro..Vi har ikke så veldig mye snø..
        Natta 🙂

    6. Godt og kose seg en gang i blant. Har alenedag her, og skal lete frem duker som skal strykes og legges på bordet. Dagene flyr fort mot jul. Mange ting som må gjøres. Klem herfra

      1. Ikke sant, man skal jo leve dette livet og gjøre det hyggelig for seg selv og andre.
        Deilig. Stryke duker gjorde jeg i sommer..Vasket alle dukene og ordnet og sorterte.
        Masse å styre med før jul, men jeg liker å ha noe å gjøre..Og du er veldig flink..
        Godt i gang med juleforberedelser…God klem Eva…❤️

    7. Brodder er ofte med meg nå. Men det er fint når man kan gå lange turer og bare slappe av. Nå skal jeg hjem til middag så må jeg ta det derfra. Regner med at du får besøk i jula av gutta dine i Oslo? Skal til min mor på Tranby og feire sammen med min bror. Bror min har bursdag 2 dag jul, han ble født i 1959 mens jeg i 1962. Tiden går men når jeg tenker på det så er det ikke så ofte jeg er sammen med han. Vi har 2 eldre søstre så de er mye mere sammen enn oss. Satser på frukt til jul og heller få kaker. Liker kaker men det blir så fort for mye av de. Ha en fin kveld.

      1. Hei Helge, fint å lese om familien din. Godt du har kjekke søsken og din mor. Gutta kommer hjem her ja.
        Kaker må til, men jeg spiser jo ikke masse..Men litt før jul smaker godt..Jeg er ingen stor kakespiser egentlig.
        Men hjemmelagd er bedre enn kjøpt. Og frukt er deilig…Kjøper alltid frukt.
        Brodder må til, av og på annen hver dag…Så de må man pakke ned i sekken…
        Ha en fin kveld videre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg