Kose seg på NyDeli

 

Nå har det blitt søndag igjen, og jeg tenker en del på torsdagen På brygga og Torsdag ble lørdag Det var veldig lurt, for etterpå så har jo ikke været vært noe særlig..

 

Etter at jeg hadde vært på brygga, altså på en restaurant på bryggepromenaden i Fredrikstad. Gikk jeg videre, jeg ville flere steder. Skulle absolutt ikke hjem. Men jeg orket ikke sitte på brygga lenger, for hele Fredrikstad var jo på byen denne kvelden. Så litt larmete…Det var en sommerkveld…ikke vært mange av de her i sommer. Så folk fløy ut…… 

 

Jeg gikk opp i byen, der er det stille når sola skinner egentlig. For alle drar på brygga. NyDeli åpnet i sommer og jeg har ikke vært der enda. Tenkte at her ville jeg finne roen. Og jeg fant roen og jeg fant deilig vin, store oliven, deilig surdeigsbrød og aioli…Livet var greit der da 🧡

 

De som jobber der var utrolig hyggelig og tok hånd om meg på en så fin måte at jeg ble helt rørt..Et sted jeg kommer til å bruke en del, for her likte jeg meg. Dette er en lunsj- og vinbar. Altså lunsjsted på dagen og vinbar på kveden.,Med noen få gode småretter..Alt det jeg hadde på bordet smakte veldig godt! 

 

Så er du i Fredrikstad, så kan jeg virkelige anbefale stedet. Det ligger i enden av gågata ved siden av Norges beste wienerbrød – samme eiere..

 

18 kommentarer
    1. Takk for tips, som alltid er hyggelig til neste besøk i Fredrikstad. Vi har som regel spist nede på brygga når vi har vært i byen 😊. Ønsker deg en fortsatt fin søndag, klem 🤗

      1. Mange flotte steder i byen her..De fleste vil på brygga om sommeren. fint ved elva, men
        også masse støy. jeg liker meg best på steder oppe i byen egentlig og Gamlebyen er flott da.
        Klems… 🙂

      1. Mange flotte steder i Fredrikstad altså, og her var det et koselig sted å ta seg et glass vin.
        Ute som inne. Liker slike perler av steder jeg…Velkommen til byen..

    2. Det så fristende ut. Kommer oss ikke lenger enn mellom Sandvika, Skedsmo og Oslo sentrum når vi fyker sørover til uka. 🤗

      1. Tusen takk, var jo litt sen kveldsmat dette. Jeg hadde først vært på en annen restaurant og spist.
        Så gikk jeg opp i byen. Så klokka var vel rundt 2100 eller noe..
        Det var godt brød og en hel skål med aioli som jeg smurte på skivene..Veldig godt.
        Støy er ikke greit, når det sitter masse folk og prater og lyden smeller hit og dit..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg