Jeg ser februar

 

God kveld solstråler! (Det er dere altså). Ja, nå ble det kveld her i huset, etterhvert lage meg noe mat. Vel, det er å ta i – det er noe som er ferdig. Bare til å varme opp, det er lørdag så trenger ikke styre så mye! Var nede på butikken nå og handlet litt for mamma, får kjøre ut med det i morgen! Frister ikke kjøre utover i bygda nå i mørten, finnes jo ikke gatelys utover der! Etter at jeg testet den nye maskinen så var det det ut på tur. Deilig å gå og deilig der det er ganske så stille og rolig. 

 

Det er stille på campingen på denne årstiden! Men det var faktisk en god del folk på hyttene, det skjønner jeg godt! Hadde jeg hatt hytte så hadde jeg dratt på hytta i helga altså 🥰 Det er deilig å variere litt hvis man har mulighet. Får håpe det kravet med munnbind snart er over, orker ikke dra på så mye på turer med dette styret…Da holder jeg meg heller her hjemme og er på tur her på øya..Jeg var jo på Gjøvik før jul og det er sted som står på lista mi igjen. Likte meg der og masse å se på og mange flotte spisesteder. 

 

 

Hvis du ser godt etter så kommer februar ute i horisonten der. Deilig når denne måneden er over synes jeg..Men går fremover og det blir litt lysere dag for dag og det er noe jeg liker så godt altså!

 

 

I morgen tenker jeg at jeg tar med sekk og går tur rundt i bygda der mamma bor. Mange muligheter – det gjelder bare å finne dem! 💚

 

Tenker at jeg slapper av inne resten av kvelden, noen ganger tenker jeg at jeg skulle tatt bussen til byen og tatt middagen ute, men jeg har mat her hjemme. Styrer ikke ut noe mer i dag jeg. Det er deilig å være hjemme, men ting blir lettere når våren kommer og det er lyst og bare til å sette seg på tråsykkelen å rulle av gårde. Jeg ser frem til den tiden. Jeg er ikke glad i vinteren og sliter vel mer for hvert år som går tenker jeg. Ikke depressiv eller sånn, men jeg synes vinter er kjedelig! Man blir fort litt passiv og det er ikke greit synes jeg…

 

Men du ha en fin kveld da…🥰

 

 

“Du kan ikke svømme mot nye horisonter før du har mot til å miste kysten av syne.”

 

 

 

 

21 kommentarer
    1. Deilig at lysere tider kan skues i horisonten.det meste blir litt hyggeligere da <3 Her blir det fiskepudding i hvit saus og skjell i dag…som variasjon til pizza og taco mat… Kos deg med kvelden…nydelige bilder her <3

      1. Tusen takk, fiskepudding i hvit saus med grønnsaker, reker og skjell er veldig godt! Jeg skal ha en vegetar rett.
        Kos deg med kvelden 🥰 klem fra meg…

    2. Det er godt å vite at februar nærmer seg. Godt å merke at det er litt lengre lyst for hver dag, og nå trenger ikke jeg mer snø heller ☺😘
      Kos deg og nyt lørdagskvelden! Klem ❤

      1. Tusen takk, ja – det er deilig og for med februar kommer lyset tilbake! Elsker det..
        Snø har vi hatt og det er mer enn nok…alt blir så tungt og trøblete med bilkjøring og alt det der.
        Kos deg med kvelden og nyt huset og stillheten…🥰 klemmer…

      1. Tusen takk så hyggelig og jeg har vært på en runde hos deg. Lagt igjen litt kommentarer også, men ikke overalt. Skal lese meg opp hos deg igjen…<3

    3. Ja jeg kan virkelig se februar i det fjerne – bare så synd at jeg må nok vente helt til mai før vi har skikkelig vår her.. men – ingen grunn til panikk – jeg veit hvor jeg har valgt å bo, for å si det sånn, hehe 😉
      Ha en nydelig lørdagskveld <3 Klemz

      1. Tusen takk og nydelig kveld til deg også..
        Jeg fikk et glimt av håp da jeg så disse bildene…Og vinteren blir jo kortere og
        kortere…Så det kan jeg leve med…Klemmer til deg.

      1. Det blir lettere hvis februar er grei med meg, men kommer det snø og skit da også..
        Så er det tungt! Mars er vi vel reddet…vil jeg tro.

          1. Ja, klima her er ganske mildt på vinteren og det våres fort. Og sjelden mye snø her på Kråkerøy. Det kan snø andre steder i Fredrikstad, men her kommer det som regn eller sludd. Har på følelsen at vinteren er på hell her nå…håper jeg har rett!
            Unntak i fjor da, med den kalde vinteren. Men det er ikke noe som skjer hvert år.

    4. Så bra at du ser februar i det fjerne… det er jammen bare å glede seg framover nå! Idag blei det ikke noe mer ut for meg etter bålturen (utenom kveldsturen da) – i mellomtida blei det litt kontorarbeid og veldig mye strikking….! Klemmer <3

      1. Deilig å se februar der ute..Da hjelper det på synes jeg.
        Bra du har vært inne og slappet av og sånn – trenger det…
        Ble bare en lang tur for meg. Etter det var det butikken og så var det kveld.
        Strikke har jeg ikke fått gjort på lenge..mista litt gløden, må gripe tak i den igjen..
        Klem og fin kveld…

    5. Denne uka har det bare vært møkkavær her, snø, vind, regn, og glatt føre hver dag, skikkelig drittuke, neste uke ser ut til å bli slik også, drittlei 😕
      Lenge siden vi har hatt en så trist januar værmessig, livet har kun vært, jobb, snømåking, strøing, slik vil æ ikke at livet skal være.
      Håper februar blir bedre 🤞
      Men det er alltid kos å lese bloggen din hver dag da, blir litt oppmuntret av det da 😀👍
      Ha en fortsatt fin helg! 😍

      1. Hallo Terje!
        Kjedelig med dette drittværet og livet blir kjedelig…Dere har ikke hatt klaff med januar altså..
        Litt til og fra her, men litt holke i skogen..Deilig med lysere dager og at man kan være ute med folk!
        Det er ikke noe liv å gå på jobb, måke snø, strø, holke, legge seg og samme styret dag eter dag etter dag..
        Bare kjedelig …Vi må prøve å finne de små gledene..Slik som at jeg plutselig så litt lys i horisonten..Det er
        små gleder! Du får gå ut og spise pizza et sted i morgen, se litt folk. Mulig jeg gjør noe slik også etter at jeg har vært
        hos mamma! Nyt kvelden, og koselig at du finner litt glimt her hos meg! 🥰 Klem herfra….

        1. Takk for gode råd Solveig 😀
          Været ser ut til å bli ganske ok i morgen ser æ, da skal æ gå mæ en tur 🚶‍♂️
          Nyt kvelden du også 😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg