Gamle damer og sånn

 

Det er deilig med et glass portvin i ny og ne! Det ble kjøpt inn litt godsaker til jul og alt forsvant jo ikke med julekvelden heller! Portvin pleier jeg å like, men vi hadde gløgg og vi hadde vin. Så var ikke synd på oss og de andre her i huset er ikke så begeistret for et glass portvin! Men jeg er jo en gammel dame og da bør man ha et glass portvin på lur! 

 

Livet er for kort til å sitte å drikke te hver helg..Selv om januar er en hvit måned så trenger ikke jeg å tenke på det..for forbruket mitt er ikke så stort gjennom et år at jeg må ha en hvit måned nå som alt er litt kjedelig. Januar er en kjedelig måned, men man må finne sine muligheter for å komme ut fra den med litt lysere sinn! I dag ved stranda fikk jeg lyst til å bade Jeg ser februar Men det var kaldt i vannet…Og jeg hadde ikke med noe sekk eller noe! Man kan absolutt ikke kle seg naken og stupe ut i vannet i januar uten folk til stede eller med folk til stede…det har da ikke rabla helt for meg heller da!

 

Men dere ta vare på hverandre…

 

En stor klem sendes….

 

25 kommentarer
    1. Så koselig du har det no, herlig å se 😀👍
      Nyt portvinen med god samvittighet 😀
      Litt tidlig å bade naken no ja 😂, du får vente noen måneder ☀️🌡
      Klem 😍

      1. Tusen takk… Deilig med et lite glass portvin.. Varmer sjel og skrott..
        Ja.. Er vel for tidlig… Men plutselig så er badesesongen i gang 🏖️💚 og du natti natt og sov godt… Klemmer fra meg😍❤️

      1. Ja 😀 smaker deilig med et lite glass kveldstid. Og du som er en frossenpinn da.. Hadde det vært kjekt med en liten flaske bak bokstabelen med uleste bøker.. 😍

        1. Hehe, portvin fikk jeg hver kveld hos hybelvertinnen min da jeg bodde på Majorstuen. Ett glass portvin til Dagsrevyen – Jeg ble beordret ut av rommet mitt til denne seansen.

          1. Ikke sant……..Det er fortsatt ikke for sent å innføre portvin til Dagsrevyen.
            Drømmehuset har alltid plass til en liten flaske….med en god portvin. Sov som en stein i natt jeg..

    2. Helt enig – nyt livet, i stedet for å jage gjennom det med hva som passer seg eller ikke i tankene <3
      Og ja – til og meg jeg kan være enig i at det er nok liiiitt i kaldeste laget å bade i januar..selv om jeg vurderer sterkt å starte med isbading..hehe 😉
      Ha en flottersfin søndag.. Klemz

      1. Tusen takk, ja – må leve livet og nyte det…Ikke bare jage rundt etter de stoooore opplevelsene..For de finnes ikke alltid. Senke nivået og kose seg med små ting. Hadde jeg bodd ved sjøen så hadde jeg badet hele året, men synes det blir tungvint når må sykle eller ta bil i kulda..
        God morgen og klem….

    3. God morgen 🙂
      Portvin har jeg ikke smakt – men som du sier; det er bare å kose seg.
      Jeg skal snart begynne bade, tenkte jeg,,,

      Lag deg en god søndag 🙂 klem

      1. God morgen…Portvin er virkelig deilig. Søtt og sterkt…
        Men man må ikke drikke det som vin – fylle opp et stort glass slik man drikker vin.
        Må heller tenke likør og finne et lite glass..Et lite glass er nok..
        Bade er digg, blir nok ikke før i mai på meg. Men hadde jeg bodd et steinkast fra vannet så hadde jeg nok badet hele året. Klem…

      1. Tusen takk snille deg ❤️
        Det finnes mye forskjellig portvin på polet. Kjøp deg en liten flaske, det er mange små og kjekke og velge mellom.
        Denne her jeg viser frem koster under en hundrelapp..
        Og har du pepperkaker og blåmuggost til et glass portvin – da er kvelden i hvertfall reddet!

    4. Gammel og gammel fru Blom, det er du da ikke ❤

      Jeg har heller ikke behov for hvit måned, de har vært hvite siden bursdagen min i august. Jeg liker heller ikke januar, det er den mørkeste, kjedeligste måneden som er. Men som du sier, man må jo bare finne på ting som gjøre den enklere å komme igjennom og jammen meg er den snart over🎉

      Ønsker deg en fin søndag

      1. Tusen takk for gode ord. Januar er og blir kjedelig i dette landet.
        Vi lever jo ikke, vi bare eksisterer og sitter inne og glaner på pc eller TV…
        Se bare på folket i Spania, der lever de hele året.
        Synes man mister flere måneder av sitt liv i denne perioden, men man må finne de små glimt som
        gjør dagene litt hyggeligere. Det hjelper nå som lyset kommer ..
        God søndag….🥰

    5. Mm – portvin er godt for gamle damer som oss… haha….! Men jeg liker portvin – og likører og det meste igrunn…. konjakk-jente er jeg også…! Tror det var bra du ikke bada – hadde jo ikke vært moro å fryse halvt i hjel heller….! God klem <3

      1. Portvin er deilig ja…Nei, det hadde nok blitt kaldt etterpå.
        Hadde jo ikke med noe utstyr…
        Hvordan gikk det med likøren din da?
        Klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg