jeg ble litt tom

 

Søndagskvelden!

 

Dette er ikke bilde fra i dag, men her på fredag. Vi var som jeg har skrevet på bloggen tidligere i dag i Hipp hurra – bloggen er ikke død   i konfirmasjon i går. Dagen ble artig og fin den og man opplever og ser mye og prater med folk og sånn gikk jo timene!

 

Var sent hjemme og fikk lagt meg sent og sovnet etter lang tid så fikk ikke min vanlige dose med søvn i natt. Kanskje derfor man føler seg litt tom også eller litt utladet. Men ikke sliten eller sånn, bare gikk litt rundt meg sjøl hjemme på dagen i dag og visste ikke helt hva jeg skulle finne på. Ryddet litt i et skap, men ble ikke noe greie på det for det fortsatt klær som jeg kan gi bort og rydde vekk som jeg aldri bruker. Trenger ikke ta plass i skapet. Gikk ut i hagen og plukket litt plommer og kokte litt syltetøy, ikke mye. Tar det litt etterhvert som det modnes, for plommene er ikke helt modne enda. Noen er det, de skal være søte og gode og slippe steinen og ha en fin rødfarge. 

 

 

Jeg er ikke så glad i syltetøy, men akkurat plommesyltetøy er deilig synes jeg. Særlig på litt ost og på pannekaker da! Så skal steke meg litt pannekaker en dag etterhvert. Det gleder jeg meg til. 

 

 

Etterhvert kom jeg på tur her i ballastparken på Kråkerøy og fant Blåbringebær. Veldig gøy altså, se gjerne et innlegg her: Norges fineste ballastplanteplass For da skjønner du hva jeg mener hvis du ikke har lest dette innlegget før en gang eller ikke hørt om dette stedet! Første gang i hele mitt liv jeg har sett bringebær som er blå! Så dagen ble jo fin etterhvert den, på slutten ble det litt hage her hjemme før jeg gikk inn kl. 1900. Så dagen går unna i mitt eget selskap også! Koselig sammen med folk og fint alene også! 🙂 Trives jo med det jeg. Nå skal jeg slappe av litt før kvelden er omme igjen! 

 

Ønsker deg en fin kveld videre!

 

N A T T A

 

20 kommentarer
    1. Blå bringebær har jeg ikke sett før heller :-0 Rart!
      Jeg har laget plommesylte som andre har fått mye av… jeg spiser ikke mye sylte… og frosset plommer jeg kan ta opp og lage noe av utover vinteren… Tenkte kanskje prøve meg på en plommekake av resten som henger igjen på treet nå… og eplekake 😀

      Lag deg en fin fin dag 🙂

      1. Så bra. Skal lage mer syltetøy jeg også. Men plommene må modnes.
        Kaker med plommer er deilig. Det har jeg laget før om årene.
        Blåbringebær var en ny opplevelse! Fantastisk å se 🙂 Klem og fin dag.

    2. Plommer og plommesyltetøy er godt. Vi hadde to veldig gamle trær med Opal plommer. De måtte vi ta ned og har planta ett nytt for tre åt siden. I år var det 3 plommer😅Så det tar tid.
      Godt at man kan trives i eget selskap.

      1. Smaker godt dette syltetøyet. De plommene dine ja, om noen år, så blir det nok til syltetøy dette også!
        Synd med de gamle trærne da! 🙂 Fin kveld videre.
        Ja, må jo trives i mitt selskap slik som jeg surrer her alene….

    3. Kjempefine tanker og bilder 😊 Nam, nam 😍😍😍 Plommesyltetøy er jo kjempegodt da. Vi plukket plommer forrige helg på hytta til søsteren min og mannen hennes.

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    4. En blir litt tom etter sånne store fester! Mye prating, latter og lyd – lang dag! Blå bringebær har jeg aldri sett – smakte du?? God klem til deg <3

      1. Takk, ja ble litt mye alt unntatt nok søvn den natta. Masse lyd og jeg ble litt bekymret hvordan jeg skulle bli dagen etter. Men gikk greit med øresusen, egentlig verre i dag! Ja, smakte. Synes de var litt mindre søte enn de røde, men mer fruktig. Nesten som vin….hehe…Godt. Man kan spiste og smake der, men ikke plukke med hjem.
        Klemmer til deg.

      1. Veldig artig å komme over blåbringebær og smake på dem. Mye folk og sånn vettu…og plutselig er man alene – så overgangen er stor og mange inntrykk og samtaler som fester seg. Gode opplevelser.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg