Norges fineste ballastplanteplass

 

God søndag! jeg har vært på Røds Brug i dag! Norges fineste ballastplanteplass. Vet du ikke hva det er? Sjekk her: ballastplanter Det er ikke for ingenting Kråkerøy blir kalt Blomsterøya. Det er mange sjeldne planter/blomster her! De kom til oss via seilskutene, med ballasten.

 

 

Les deg gjerne opp på plakaten over her!

 

 

 

Sjeldne skatter!

 

 

 

Hvis du tar deg tid til å lese så vil du finne en av artene som er blåbringebær! Ja, de er nemlig blå! Les litt her: Blåbringebær eller her: Blåbringebær Gleder meg til å sjekke disse utover! Først blir det vår og sommer da – da blir det skattejakt på Røds Brug! Gleder meg masse. Litt skinn på bildene for det var vakkert vær ute. Kald nordavind ja, men det hører med. Det er det mye av her jeg bor! Ser det skyer til der ute nå! Så det var lurt å løpe ut kl. 1100 i dag…Sammen med denne gjengen: ut på tur – med ??? 

 

Håper du også har kosa deg max i dag. Det har jeg..utrolig fin tur til Røds Brug.

 

God søndag videre der du er…

10 kommentarer
    1. Idag har jeg gått en fin tur ved sjøen sammen med barn og barnebarn. Gått en runde på kyststien og rundt til Hvitsten. Der hadde vi pause med kaffe og litt og bite i. Har vært så koselig.
      Nydelig vær.

      1. Så bra. Moro å lære litt om ballastplanter for det er spennende saker. Vi satser på det vettu…Skikkelig koselig! Og da fanger vi sikkert flere skatter både du og jeg! God klem….<3

    2. Artig med sånne plasser. Jeg har faktisk spist blåbringebær en gang. Det var på svenskekysten ned mot Gøteborg. De smakte som de røde! 🙂 Ha en fin dag i solen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg