Hipp hurra – bloggen er ikke død

 

God søndag!

 

Kjerringtanker har konkludert at bloggen ikke er død! Se hva kjerringa skriver her: Tiden er inne til å si adjø, var det heller ikke.

 

Bloggen min “døde” en dag og det var i går! Full rulle med bil og ferje hele dagen og hjemme ved midnatt! Et kvarter før statistikken nullet seg ut! Ikke noe vits å slenge ut en innlegg på 15 minutter! Hvor var jeg??? Jo, vi var i konfirmasjon i Porsgrunn og slikt tar jo en hel dag når man bor på andre siden av fjorden! 🙂

 

Mamma var også med, det var skrevet lapper på benken hos henne i god tid alle klær var lagt frem! Men hvor var hjemmesykepleier. Da jeg kom for å hente henne var hun i nattkjolen og skjønte ikke bæra. Hvorfor var hun ikke påkledd og piller for hele dagen var ikke lagt frem. Hun har besøk av hjemmesykepleier 4 ganger i døgnet og får også medisiner 4 ganger i løpet av dagen! Hjelp, hvor skulle man begynne! Det var bare å sette inn 5 giret og få mora min stylet til den store dagen.

 

Barnebarnet i Porsgrunn skulle konfirmeres og det er i grunn en ganske lang tur herfra. Vi fikk tak i pillene og mamma ble pyntet og fin og vi kjørte avgårde! Jeg kjørte ikke da, mamma og broren min og en nevø og jeg satt i en bil! Det gikk flere biler herfra Fredrikstad så vi fylte opp det som var av bil og folk! Jeg mistenker sterkt at hjemmesykepleier at de ikke var der den morgenen. Det hjelper ikke å si at de hadde tenkt å komme som min bror hørte når han snakket med dem i telefonen og fikk tak i pillene hennes. Bra vi var flere sier jeg bare! Hadde jeg skulle kjørt alene og skulle tatt med mamma tror jeg nesten jeg hadde gitt opp!

 

 

Mamma i konfirmasjon. Må ta litt bilder hvor ikke hele “selskapet” er med i bakgrunnen. At mamma er med på bloggen synes jeg ikke gjør noe! Det er jo bare positivt. Mamma blir 86 år i desember og at hun er med i selskaper er jo bare bra tenker vi. Alternativet er jo å sitte passiv hjemme i stua og glo på TV. Hjemmesykepleier var heller ikke der når vi kom hjem til henne på kvelden, men det skjønte vi jo. Broren min hadde ringt dem og de sa at det ikke ble noen “flere” turer den kvelden. Herregud, de hadde jo ikke vært hos mamma i det hele tatt. Broren min fikk igjen tak i pillene for natta! Vi smurte mat til henne. Jeg tok kveldsstellet, av med finklær og BH og støttestrømper og tannprotesen. TV på (slik at hun roet seg og for å finne trøtten før natta, legge seg og slå av lys greier hun helt selv.  Etterhvert kjørte jeg hjemover og da var jeg hjemme her 2345! Altså ingen blogg i går! 

 

 

 

Som dere skjønner så hadde jeg en god grunn for å være bloggfri i går! Fikk ikke lest stort her inne på andres blogger heller. Når man er i konfirmasjon så sitter man ikke med nesa i en mobiltelefon og sånn er det bare!

 

Dagen var utrolig hyggelig og artig å se andre familier. Slik som familen til min svigerinne. De ser man ikke så ofte, men det har blitt opp gjennom årene ved dåp, bryllup og konfirmasjon!

 

Da er jeg klar for dagen og nye blogginnlegg! Kaffe her nå og så blir det stekt egg og bacon!

 

P.S. Og ikke minst konfirmanten var storfornøyd med selskapet og dagen og alle gavene! Penger ble tellet og notert…..Og det gikk nok mange tanker i hodet da, tenker jeg..! Det er et stor dag – det å bli voksen og stå til konfirmasjon. Husker jo selv da ungene mine stod til konfirmasjon og ikke minst meg selv for en god del år tilbake! 

 

Ha en fin søndag!

25 kommentarer
      1. Skal de gamle bo lengst mulig hjemme må samfunnet ikke svikte.
        Dette er en gjenganger, for jeg har stusset på dette flere ganger i sommer også. Morgen-besøket
        er at de ringer!!! Det holder absolutt ikke. Det vil si at hun ikke får mat før kl. 1300 de dagene de ikke
        kommer på morgenen. Og det tror jeg er alle dagene i uka, unntatt de gangene i uka mamma skal på dagsenteret.
        Da må de komme og få henne stelt når bussen henter henne ved 0930 tiden. Dette er IKKE bra!

      1. Tusen takk, tror det er mange dager de ikke rekker for å si det sånn.
        For dette er ikke første gangen! De kutter bevist ut morgenbesøk!

        1. Jeg tenkte ikke på hjemmesykepleien, jeg mente å blogge hver dag ❤ Det er det ikke alltid man rekker. Når det kommer til hjemmesykepleien så er det ille at det der blir gjort, de eldre skal taes vare på hele tiden. Uff, nå fikk jeg vondt i hjerte for at du trodde jeg snakka om dem. Oh no!

          1. Ja, nå er vi enig! Blogg er ikke så viktig å rekke – hehe…
            Men at moren min ikke får besøk før langt ut på dagen er ikke bra synes jeg.
            De bør får de gamle opp av senga og ut av pysjen. Og kaffe og frokost før det er langt på dag!
            Fin dag videre til deg 🙂

            1. Phuu ja det var nettopp det jeg mente. Jeg er så enig med deg ang dette og at hun ikke får besøk på morgenen er jo IKKE greit i det hele tatt. Ha en fin dag du også 😊

    1. Godt at bloggen ikke er død, for da har vi sørget! Er det virkelig blitt så ille at de gamle ikke blir i varetatt av hjemmesykepleier. Det er rett og slett en skam. Man betaler og så møter de ikke opp en gang. Kjenner at det koker I meg. Uten mat og medisiner til langt på dag er horribelt altså. Dere må klage for sånn skal det ikke være at de eldre skal seile i sin egen sjø. Så kjekt at det ble fin feiring av konfirmanten og treffe familien. Din mamma er virkelig en flott dame! Ha en fin søndag og klem til deg.

      1. God formiddag, her var det noe som ikke stemte og slik har det vært flere ganger. Så begynner å finne et system her.
        Svigerinne skulle ringe bort om dette til uka. Ikke greit. Det er da ikke så ofte mange går i konfirmasjon en lørdag!
        De må jo ha lest lappen, de kunne ringt og meldt i fra. Men jeg var ute i god tid, for jeg stoler ikke på dem rett og slett. Så hadde en anelse. Men hadde jeg vært alene hadde jeg ikke orket tror jeg. For det å ringe er ikke min sterke side. Ringe ordnet min bror. Merket at dette ikke var gret altså. Klem og fin dag.

    2. Bra at det ble en fin dag på tross av en dårlig start.
      Veldig kritikkverdig at hjemmesykepleien ikke er på plass.
      Men så koselig for mor å få være med.

      1. Tusen takk, ble en fin dag. Ja, var noe rart synes jeg. Mener at når man gir beskjed slik så bør de være såpass ærlige og si at dette er ikke mulig å løse. De kunne ringt oss. Men i stedet gjorde de ingenting.

    3. Jeg opplevde også det samme med mamma når hun begynte å bli dårligere før hun kom på sykehjemmet. De siste ukene før hun kom dit. Klarte ikke komme seg til kjøkkenet for å smøre mat selv, pga var sengeliggende. De kom ikke før senere enn 11-12 når jeg kom var det JEG som hjallp med mat og piller. Det skulle absolutt ikke være sånn. Vi var så glad når hun kom på sykehjemmet. Men opplevde jo at hun ble feilmedisienert og fullstendtig sengeliggende etter det. Så det er noe FEIL i samfunnet. Godt du fikk henne med i går da 🙂

      1. Ikke greit dette og det burde ikke være slik. At man skal skal spare inn tid ved å hoppe over besøk og
        ta en telefon i stedet. Dersom det er sant at de hopper over en avtale og ringer for å vekke dem. Det er ikke bra og det gjorde meg vondt!
        For hvorfor gjorde de ingenting? De kunne faktisk sagt at de ikke rakk det! Får virkelig skjegget i postkassa
        når man forventer at mamma var påkledd og hun kke var det! Trist og leit med moren din <3

    4. Så bra dere fikset alt, så moren din fikk være med i finstasen. Hyggelig å treffe familie på sånne høytidsdager. Vi har en va våre til konfirmasjon til helga. Nyt minnene. Ha en vakker søndag. Klemsiklem:)

    5. Du har hatt en hektisk dag og mye frustrasjon, men mye glede også. Ja, livet kaster oss sitroner noen ganger, så får vi bare lage sitronlimonade av de:)
      Koselig med bilde av moren din. Ja, det er ikke enkelt å være gammel. Men bra at dere trår til.

      1. Tusen takk, ja og det ble masse tanker rundt dette. Kjenner at dette ikke er greit.
        Men vi må nå bare vise at vi følger litt ekstra med!

    6. Den hjemmesykepleien altså – stønn…..! Der går det ofte over stokk og stein – iallfall her i byen! Så bra at dere kosa dere i konfirmasjon! Masse god mat og hyggelig å treffe familie! God klem over fjorden <3

      1. Ikke sant, stokk og sten og ustabile…Vanskelig å forholde seg til synes jeg.
        De har blitt mer som en fabrikk og lite som handler om mennesker og deres verdighet.
        Masse mat og mer på andre bordet også. Utrolig flott koldtbord. Aner ikke hvor de bestilte dette, men det smakte nydelig.
        Kaffe og kaker etterpå. Slik det bør være på en så stor dag! FEST! Klemmer og nå er jeg på rett side av fjorden…hehe…

    7. jeg hadde sendt inn en klage på hjemmesykepleien for dette er IKKE greit i det hele tatt ,hjelper ikke uansett hvor mye dei unskylder seg ,men godt dere var flere og fikk henne med på fest ,klart du måtte være bloggfri en slik dag

      1. Ble veldig trist inne i meg. Når de ikke gidder engasjere seg mer på en slik anledning!
        Det er utrolig skuffende. Veldig bra jeg satt på med min bror og vi fikk ordnet dette sammen!
        Min svigerinne sa hun skulle ta tak i dette – for dette var ikke greit nei..
        Men alt renner vel bort denne gangen også. Har observert dette at de tar morgenstellet pr. telefon til
        tider…Forferdelig! De kunne i hvertfall ringt og sagt at de ikke har kapasitet til å hjelpe!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg