i natt kom regnet

 

Det er søndag etter en regnfull natt..det har tordnet og lynet..Jeg leser i avisa at trafikken i byen i natt har hatt voldsomme problemer..Tette sluk og underganger som ikke har tatt av for alt regnet! Motorstopp..og kjøring mot kjøreretningen for å komme hele frem…kaos..Utrolig hvor fort været snur – i går var det den drømmedagen..man kunne nesten gå i t-shirt og føle sommervibber – men plutselig så plasket det på vinduene her og det larmet ute (det var tordenværet)..Godt jeg ikke hadde gått til byen for å ta en øl eller noe.. Se hvordan været var i går: Så var det slutt for i år og Hestejente jeg??? og i dag verker ryggen..det er gikta sikkert…takler veldig dårlig lavtrykk med årene – sånn har jeg blitt! 🙂

 

 

Regn må til det vet vi alle…så på Dagsrevyen forrige helg var det vel og det var fra en by i Frankrike hvor ikke hadde regnet på x antall måneder…Det er var tørt og rart og vannrasjonering..Og menneskene hadde et håp om at det kom noen dråper..Svømmebasseng var det mange av, men det var ikke vann…og var det litt vann i bassenget så måtte de spare for å vanne i ekstremt tørre hager..Det var også pensjonister som hadde flyttet dit for å nyte villaen sin med basseng i hagen…i stedet hadde de fått vannrasjonering på noen hundre liter som skulle dekke behovet..lenge…

 

V A N N  E R  L I V E T

10 kommentarer
    1. Jeg hørte at det begynte å regne i går kveld, men noe torden og lyn har jeg ikke fått med meg. Har det vært her over så har jeg i så fall sovet meg igjennom det. Da jeg kjørte hjem fra Bestisen i går kveld hadde det regnet, og ikke lenge før jeg skulle svinge av motorveien hadde det skjedd en ulykke. I alle fall en bil innblandet, og den hadde smadret fronten helt. Håper det gikk bra med de i bilen. Nå øser regnet ned igjen her i Oslo, og jeg koser meg inne. Håper du får en fortsatt fin søndag, klem 🤗

      1. Det var voldsomt med styrtregn og torden og lyn her…ganske ekkelt for jeg hørte det smalt og ble litt redd.
        Skjønte jo ikke hva det var med det samme…Skikkelig regn i dag også, så nå er vel vannlageret fylt opp igjen…
        Vemmelig å kjøre bil i slikt vær, bra det gikk bra med dem og at du kom trygt hjem…Klem til deg..

      1. I dag har det regnet sykt mye og ekkelt med lyn og torden i går kveld..
        Det kom så uventet på meg! Det smalt bare..
        God klem.. <3

      1. Dere har fått mye nedbør, lite her i sommer. Veldig tørt, men nå har det regnet bra noen dager..
        Merker jeg får litt vondt både her og der…kroppen min liker nok bedre høytrykk! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg