hva er det med sjokolade, reker og lykke

 

God morgen…..

 

Her er solen borte i dag…Borte ble jeg også fra topp 20. 

 

Jeg har hatt innlegg om sjokolade laget med noen av verdens beste kakaobønner til og med verdens beste…Jeg har hatt innlegg om frosne reker og masse LYKKE Felles for dette er at det selger ikke…jeg dalte ned som en stein! 

 

Tenker at mine lesere er på hytta og koser seg med appelsiner og sol og krimbøker! Lite krim å lese her hos meg! Helt vanlig påske – men jeg er ikke på hytta uten strøm og med utedass…

 

Men det er gledelig å lese at hyttersalget stuper, prisene har ikke stupt, men det kommer! Da det i fjor var mange med i en budrunde så er det i våre dager 1. Folk er lei hytter, folk vil reise….Alle skulle ha hytte under pandemien, et sted å reise til…Det viser jo igjen at det er mye penger blant folk! Pandemi, kan ikke reise – ok da kjøper jeg bare en hytte! Merkelig det der…hvor får alle folk pengene fra tenker jeg…!

 

Å jobbe i en vanlig stilling i en kommune i 40 år – er ikke det du blir rik av….Men jeg har hatt en trygg jobb og tenkt at det er greit…Det går rundt, man har penger til huslånet, mat og regninger! Men man blir ikke rik…! Folk sier at man ikke kan kjøpe seg lykke for penger! Det er et sannhet med modifikasjoner…for penger gir trygghet! Men har man en inntekt over 40.000 i måneden så stiger ikke lykken etter det! Men under dette beløpet som blir man faktisk lykkelig -for penger gir TRYGGHET og et verdig liv…! God påske….

 

Fortsatt God Påske der ute….

10 kommentarer
    1. Penger er ikke lykke, men ofte en nødvendighet for å ha råd til det som gir en lykke…..! Men – noen har altfor mye penger – uten å merke det lissom, mens andre må snu på hver eneste krone… hmmmm…..! Jeg daler ned og svever litt opp på mine mosegrønne innlegg…. alltid like spent hver morgen! Du er nok fort oppe på topp 20 igjen, du! Klemmer <3

      1. Forskjell på folk og det bare øker synes jeg…de fattige har snart ikke
        nål i veggen og de rike vet ikke hvordan de skal få brukt opp alle pengene, og
        den dagen man reiser så får man ikke med seg noe…Livet er rart… 🥰
        Mange gode klemmer til deg min venn…

    2. Penger gir ikke lykke, men de er veldig nødvendig for at vi skal ha det bra 🙂
      Det dummeste jeg hører, er at rike folk sier at penger ikke betyr noe…nei, for de har jo mer enn nok. De betyr mye når vi må telle de hele tiden for å ha nok til livsopphold 🙄
      Er nok påske som gjør at lesertallene minker litt. Du er snart oppe igje 😉☺️

      1. Tusen takk,
        Ja – penger gir faktisk lykke opp til sånn ca. 40.000 i måneden..Dette er det forsket på og
        tjener man mer penger utover det så øker ikke lykken!
        Man blir ikke lykkelig å ligge hele natta og tenke hvordan man skal betale regninger…
        Det har jeg gjort så utrolig mange ganger! Det er utmattende…Penger betyr nok ikke noe for
        dem som ikke trenger å bekymre seg…Da sier de alltid – det er jo bare penger..De skjønner ikke!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg