Det å se frem til noe

 

Til påsken kjøpte jeg en pose med frosne reker fra First Price, slike som ligger i frossen disken, altså frosne reker – ikke ferske Hvaler-reker som jeg elsker…Det er dyrt…Her fikk man 2 kg for 99.-..I går ble de tinet, 1/4 av disse og laget rekesmørbrød til kvelden…Og noen ble igjen og de renset jeg og tørket og la de i kjøleskapet. Jeg tinet rekene på et avispapir på benken, kanskje lurere og la de få et kort oppkok i litt saltet vann! Vet ikke, de ble litt fuktige og kalde…på min måte! Men de som ble lagret i en skål i kjøleskapet natten over – ble veldig gode…Var faktisk bedre dagen etter! 

 

 

Solliv elsker blomster og sjø…Så etter butikken og så tur til sjøen så var det dags for et rekesmørbrød igjen…Det ble her på terrassen i sola med en kald Heineken…Skal si det smakte og det var årets påskeopplevelse..og stor lykke – akkurat som dette bli litt lykkeligere 

 

Det handler om å ta vare på de gode øyeblikkene her i livet…Det å gå ut i sola, litt sliten etter en lang tur…ta med en øl og et rekesmørbrød på en asjett i solveggen! Vet dere, da prekær vi altså….

 

Gode venner – kos dere max!

14 kommentarer
    1. Ja, reker er virkelig snadder! Jeg er mer glad i vin enn i øl, så her blir det hvitvin til rekene hvis jeg virkelig skal kose meg!
      Fortsatt God Påske! 🙂

      1. Tusen takk, reker og hvitvin er deilig. Vi hadde det i går kveld..Med en god Riesling til,
        smakte godt…Idag var det bare litt rester! Så tenkte jeg tar en øl i sola…kosa med veldig da!
        Litt lykke med sol, reker og øl! Klem og fin aften…. 🥰

    2. Rekesmørbrød er kjempegodtt og de frosne rekene er ikke så verst altså. Ferske er jo best, men de frosne er bra de også synes jeg.
      Spennende med turorientering. Det har jeg aldri prøvd. Tror jeg må reise et stykke hvis jeg skulle prøvd meg på det. Ha en strålende aften!🐥🐣🤗

      1. Reker er alltid godt, og disse fra First Price var faktisk store og fine og veldig gode!
        Men må tørke litt opp, for ble fuktige etter frosten…Spiser sjelden frosne reker jeg,
        men tenkte en slik pose var kjekk å ha i fryseren til påske!
        Turorientering kan man gjøre her og trenger ikke kjøre så langt! Så skjønner deg..
        Fin Påskeaften og kos dere max…Klem.

    3. Åååh.. reker er jo SÅ godt…sånt kjøper jeg aldri til bare meg, så jeg trur det er 2 år sia sist jeg spiste det.. minst. Og da med hvitvin til 🤩
      Sååå herlig å se at du koser deg.. det fortjener du, vettu 🥰 Klemz

      1. Tusen takk, reker og hvitvin på kvelden og øl og reker neste dag igjen…
        Var deilig og disse var jo billige…199 for 2 kilo 🙂
        God morgen……….

    4. God morgen
      Det er godt med reker 😀 Jeg bruker tine de i kaldt vann med salt i… og det finnes sikkert mange måter å gjøre akkurat et; å tine reker 😀

      Nyt dagene og påska videre 🙂 Fortsatt god påske 🙂 klem

      1. Tusen takk,
        Uvant å spise frosne reker for meg…så var litt ute av trening med å tine dem…
        Kaldt vann og salt – skal jeg prøve neste gang ja…
        Fin dag videre…kos deg! 🙂 klem…

    5. Rekesmørbrød og en øl (eller et glass hvitvin som jeg ville valgt), er helt topp! Kjenner at jeg snart bør ha reker! Kanskje til “middag” en dag til uka???? Klemmer <3

      1. Ikke sant, enten får du dra ut og tråle eller så får du kjøpe en slik sekk som dette!
        Da har du til flere middager…Men ferske er så klart de beste altså! Godt er det jo..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg