bli litt lykkeligere

 

God morgen…eller formiddag..Jeg har vært oppe siden 0700 og rydder litt og drikker kaffe! Jeg pleier alltid å ta rengjøring på fredag eller lørdag…men akkurat nå er det folk i huset og da gir jeg bengen i det! Det blir som å måke gårdsplassen når det snør store hauger…man blir ikke ajour selv mye man skuffer…på….!

 

Da er jeg heller opptatt med å finne lykken slik som her sjokolade laget med noen av verdens beste kakaobønner 

 

Og da tenker jeg det heller er viktig å bruke naturen, være oppmerksom og aktiv se rundt seg på alt det vakre og bare være til…Sterke farger, sjø og skog gjør noe med meg i hvertfall! Det gir stor lykke når deltar i selv og ikke bare ser hva andre driver med på Facebook, det gir INGEN lykke…Ut og oppleve, leve i nuet og bruke sansene aktivt! Og går man 10 skritt utenfor en sti, så er det plutselig masse nye opplevelser….Viktig å ta med seg! Strekk armene i været og lag deg en sirkel og SMIL! 

 

 

Her klatret jeg litt og fant en topp som jeg aldri hadde vært på før…heeeeelt stille og rolig og stor opplevelse! Se “veien” utover havet….Jeg har tidligere skrevet masse om lykke her også: Lykken er: resten av et skolebrød (32) jeg kom til 32 hverdagsopplevelser…Målet mitt var å komme til 100, men så ble det populært å skrive om lykken her inne og da ga jeg meg..litt. Er ikke så fan av å skrive om det alle andre skriver om..Så får se om jeg fullfører veien mot de 100! 

 

 

Og jeg fant post nr. 76..Det er faktisk noe jeg kunne drevet med for slikt er gøy! Stolpejakten er noe helt annet, det har jeg aldri funnet gleden i – men her må man bruke kart og kompass for å finne postene i naturen! Litt mer mestring! 🥰 Turorientering for amatører…

 

Til alle mine lesere – lev livet – finn noe som gir deg mestring og lykke!

❤️ 

 

14 kommentarer
    1. Herlig innlegg! 😀 Det er akkurat sånn der skal være. Lykken er de små ting, og detn sjokoladen kunne jeg tenkt meg en bit av 😉
      Blir en kommentar, men har lest alle innlegg ☺️ Kos deg videre med de små gleder! 🥰

      1. Tusen tusen takk for koselig kommentar…ikke sant – det er nære og små ting og
        gir en god varm følelse i kropp og sinn…nydelig..
        Den sjokolden er topp! :-)Blir en bit i dag også…

    2. Turorientering er gøy, – det har vi holdt på med i mange år. Veldig fint å komme ut på steder man vanligvis ikke besøker, og SÅ gøy når man finner posten. Kan gå akkurat når man vil i løpet av sommeren. Anbefales! 👍 Fortsatt god påske! 🐣☀️

      1. Tusen takk for gode råd, dette må jo være gøy…
        Reke rundt i skauen og bli kjent på nye steder og få en god følelse…
        Tusen takk og God Påske videre…Klem.

    3. Turorientering drev jeg med i mange år – fra jeg var ca 4 år…. og til jeg var ca. 30….! Tenkte på det ista – pappa driver med det ennå, og jeg tror faktisk jeg skal hive meg med snart! Du koser deg – så flott! Klemmer <3

      1. Tusen takk, så spennende at din pappa driver med slik idrett…Dette ser jo så gøy ut..
        Ja, har koset meg og gått lange turer…deilig å være ute og gå! Klem…
        Gøy å finne poster! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg