Hus og hjem – ny plante

 

God lørdag igjen da folkens..Tidligere innlegg her: Hus og hjem – de gamle stolene 

 

I går dro jeg på Rema, er ikke der så ofte – for jeg liker å handle på Extra som er nærmere der jeg bor. Men noen ganger så tar man en annen sving enn den man pleier. 

 

Rema hadde mange nydelige planter for salg og denne ble med hjem, så utrolig fin altså. Coleus, med nydelige grønne blader med lilla i midten. Her kan man allerede lage mange avleggere. For denne planta var stor og fyldig. Man føler at man fikk en plante for pengene sine og ikke en kvast. Forskjell på det. 

 

Håper du er oppe og hopper, og jeg var jo her i går Strikkefestival i Gamlebyen denne helgen og spiste etterpå. Så da gikk jo den kvelden. I dag ser det ok ut værmessig, så har en del å gjøre ute. Skal male litt før det er for sent..Så dagen i dag blir stort satt av til hus og hjem og hage vil jeg tro..🏠

 

Ha en fin lørdag da – nyt det DU måtte ønske og ville 🏠 om det er gulrøtter eller kake. Jeg spiser masse epler om dagen, for i år det nydelig frukt på trærne her.

16 kommentarer
    1. fin plante har en jeg også men for meg blir det litt mye arbeid å holde den vakker og fin ,siden jeg reiser en del vekk med bobilen ,da må jeg ha noe som tåler å tørke litt :=) jeg vurderer å plukke inn epler siden dei faller ned litt hver dag nå og nå blåser det litt ute

      1. Du kan ta stiklinger og sette i en vase med vann som snittblomster før dere reiser på bobiltur, så planter du i jord når du kommer hjem, så får du helt ny fin plante 🥰🐰

      2. Skjønner at Bunny hadde tips til deg. Det var lurt. Og avleggere av avlegger går også fint.
        På den måten får du alltid en ny plante i hus når du bobilsesongen er ferdig.
        Denne trenger jo en del vann, så en lang tur er jo ikke enkelt..Da er det best med planter som klarer seg selv eller
        også tørkede blomster. Men følg rådet til Bunny.

    2. Praktspragler har virkelig kommet tilbake, og de er ikke bare lette og flotte, har du kjøpt én så trenger du ikke flere, kan ta stiklinger hele tiden 🥰🐰 kommer du hit kan du få stiklinger av mange flotte varianter, China Rose, Velvet Red, Wizard White etc..

      1. Flotte grønne planter med med hint av andre farger. De er jo helt skjønne. Du har jo grønne fingre.
        Det gror bra på din balkong. Så mange fine sorter du har, jeg plinger på når jeg er på tur til Drammen.
        Blir vel ikke denne høsten..Men det kommer jo alltid en ny vår vel.

    3. Coleus er flotte. Jeg kjøpte to sist høst. Tok stiklinger i fjor vinter og hadde mange en stund. Ga bort noen til Datteren. Har hatt de ute i sommer og de har blitt kjempestore. Klippet de litt ned og tok noen stiklinger før vi flyttet de inn sist helg. Morsom plante, takknemlig å drive frem.

      1. Artige planter, bare de får nok vann og passe med sol/lys. Så den er jo ikke vanskelig.
        Men de er veldig skjønne i all sin prakt. Så gøy med avlegger til datter da.

    4. Den Coleusen der er veldig fin, og jeg har et par avleggere av den. Morplanten ville dessverre ikke mer. Jeg har sett at matbutikkene har solgt planter nå på sensommeren, og jeg ramlet jo utpå jeg å kjøpte alt fra Calathea til Coleus. Ha en fortsatt fin lørdag, klem 🤗

      1. Herlig, ja jeg tenker alltid på deg når jeg ser slike grønne planter. Vet at du er stor fan..Men man må ha plass.
        Nå har jeg også nok her inne, for jeg har satt noen avleggere av noen planeter og tok med en plante fra huset til
        mamma. Så er fullt her nå. Klems…Nyt kvelden..

    5. NRK hadde strikking minutt for minutt på direkte sendt TV for noen år siden, samme opplegg som med Hurtigruta og div toglinjer. Men på en slik messe vises alt nytt innen strikking og de er en godbit for de som er gira på det. Skal snart til Oslo en tur for jeg må bare ut. Blir vel en skogstur i kveld i lysløypa på fin skogsvei. Det pynter opp med blomster så det har mange sans for. Ha en fin dag.

      1. God kvelden, håper du har hatt en fin dag i Oslo. Været var så vakkert i dag, helt nydelig.
        Godt med tur både hit og dit da. Strikking er bra for mye og flere menn også som blir hekta.
        Kanskje du kunne prøve deg på garn og pinner.
        Skog og tur og lysløypa høres topp ut. Har ingen lysløype her på Kråkerøy. Men kan gå sykkelveier da.
        Nyt kvelden videre…her blir det TV og bok etterhvert.

    6. Åååå – det var en fin praktspragle! Jeg har begynt å ta avleggere av mine – kjempemoro – og jeg får maaaange av dem….! Tenker at jeg må bruke dem til gaver etterhvert! 🙂 de er jo sjølodla lissom….! God klem <3

      1. Veldig flott og den var diger altså, nydelige farger.
        Du er flink, ja du har sådd og avlet opp. Gøy. Tenk så flotte gaver dette blir. Du får kjøpe noen kule
        potter så har du gaver i fleng. God klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg