Hus og hjem – de gamle stolene

 

God mandag…

 

Jeg har arvet to gamle skinnstoler etter mamma og pappa! ❤️ En av brødrene mine kjørte dem hjem her en dag, og jeg satt de i garasjen. De måtte få litt vask og stell før de kommer inn hos meg! De har stått i kjelleren hos mamma i mange år og ikke vært i bruk etter pappa døde.

 

Mamma lever, men hun er på hjem og vi må rydde og selge huset. Mye jobb og mye skal fordeles..og resten har blitt gitt bort til Blåkors og mye er kjørt på fyllinga. Men jeg ville ha disse stolene, var andre ting også jeg ville ha..Men ikke alltid man er enig, ikke vært så enkelt dette prosjektet akkurat. Men vi kommer i mål, vil jeg tro..

 

Men etter TUREN i går så hadde jeg tid til å gi omsorg til disse gamle skinnstolene. Synes skinnet er ganske ok og fasongen er fin og stolene er meget gode å sitte i. Jeg har plass til en her inne og den andre står i “stua” i garasjen. Ja jeg har stue der også..Men får se, skal begge stolene inn..Så må noe ut. Overmøblert stue er ikke pent …Men jeg får legge en god plan utover og så får man se hva det blir til. Bildene jeg legger ved er før vask og polering altså..Men jeg ble fornøyd, stolene både lukter og ser mye bedre ut! Forrige innlegg her: Hus og hjem – Lysa var dyrere enn staken

 

Så etterhvert her på Hus og Hjem så dukker det sikkert opp bilde av de “nye” skinnstolene. 

 

HUS OG HJEM🏠

 

20 kommentarer
      1. Mange takk, gamle møbler er flott. Kan ikke sammenlignes med nytt altså. Jeg er for det gamle.
        Her hos meg er det ikke bruk og kast system. Overhodet ikke. Her tar man vare på det meste.
        Og jeg liker gamle ting, synes det er penere enn nytt. Sjelden jeg shopper nytt når det gjelder interiør for å si det sånn..

    1. Litt skinnpleie og teakolje så er de nok gode for mange, mange flere år.
      Jeg liker jo å holde på med slikt.
      Nei, det er en prosess når alt skal deles. Men det går som regel greit sånn til slutt.

      1. Takk, ble riktig så fine og helt i min stil. Så jeg er fornøyd.
        Men de trengte litt omsorg nå altså..Og det får dem hos meg.
        Vi er fire søsken så, jaja….Det blir bra til slutt håper jeg.

    2. Så vakre stoler. De må du finne en fin plass til sammen! Gøy å «pusse» opp så de skinner igjen. Nei, det er ikke alltid lett å dele, men det må til. Ha en fin dag. Klemsiklem

      1. Takk, stolene ble fine dem. Får håpe jeg får plass til begge to. Men må jobbe litt med det.
        De trenger å være sammen, så enig ❤️
        Komme i mål med deling kan by på litt av hvert..Så får se åssen det går. Klemmer.

      1. Synes de ble flotte jeg, moro med gamle møbler og ting. Er ikke så fan av Ikea eller de klassiske møbelbutikkene.
        Så moro å arve litt synes jeg.

    3. Stolene er fortsatt fine og med god behandling av skinnet som du har gjort, så har du dem i mange år fremover. De ser ut til å være gode å sitte med fin støtte til ryggen. Kvaliteten på gamle møbler er jo mye bedre enn på de nye man kjøper 😊

      1. Mange takk, ja jeg har alltid likt disse stolene. Og skinnet ble supert etter min metode.
        Godt å få gjort i går dette.
        Gamle møbler er topp, jeg kjøper sjelden noe nytt her i huset. Jeg går på markeder og handler der.
        Solid og fint. Klems..

    4. Flotte stoler og gode å sitte i er bra å ha. Fordelingen vil jeg tro går fint. Man blir enige tilslutt. Jeg slapp det problemet, som vokste opp som enebarn. Men det var mye som må skrotes fordi man har ikke plass.
      God klem herfra.

      1. Tusen takk, stolene var gode og fine og helt topp å sitte i. Men trengte litt omsorg og det får dem her hos meg.
        Nytter ikke ta vare på alt og ikke alt bruktmarkeder vil ha heller. Så da må det skrotes.
        Vi er fire søsken…Så får håpe vi kommer i mål til slutt – med et smil..
        Klemmer fra meg, her bøtter det ned 🌸

    5. Kjempeflotte stoler, og gamle stoler blir som nye ja. Vi har selv skinnsofa, og den trengs og smøres.

      Fint å ta vare på ting foreldrene våre har brukt. Sofaen vår er fra min mor.

      Ønsker deg en superfin mandags kveld, og ei kjempefin og god uke ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Takk, stolene ble fine synes jeg. Jeg liker å ta vare på ting og kaster sjelden noe slikt.
        Gammelt er fint.
        Du får ta litt omsorg på sofaen du også <3 moro å jobbe med møbler. Klem..

      1. Ikke sant, minner etter pappa dette. Godt å tenke på og stolene var også i min stil og gode å sitte i.
        Jeg er jo også fan av brukte møbler og interiør. Ikke ofte jeg finner noe nytt som roper på meg.
        Jeg liker at ting ser litt brukt ut også, levd liv.
        God klem.

    6. Arve en stol etter mine foreldre som jeg som jegs setter stor pris på. Den er solid og jeg trives i den der. Mye jobb og tømme og selge et hus. Mange timer med rydding vasking har dere foran dere. Men det er mange i samme bås, folk som skal kjøpe og selge. Og ikke minst ha visning. Lang prosess. Skal snart hjem via en butikk. Har tømt kjøleskapet og det var deilig. Bør kanskje vaske det litt. Ha en fin kveld.

      1. God kveld i stua, ja slike møbler er gull verdt. Så har man plass så er det hyggelig å kunne
        arve gode møbler.
        ..
        Ja, det har vært mye rydding og det blir mer også, og ja det er stor jobb med å selge et hus.
        Men det må gjøres, det kan ikke stå tomt år etter år. Så bra du har spist deg ut av kjøleskapet, ja da er moro
        å vaske det rent og kose seg med å handle etterpå. Vel fortjent. Kos deg masse med kvelden og håper den har vært fin så langt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg