Hus og hjem – kjøkkenskapene

 

God søndag her fra Hus og Hjem Hus og hjem – pynt Forrige innlegg på den blå linken! 

 

Jeg blir glad hver gang jeg titter i kjøkkenskapet. Elsker jo Mummikopper og noen var også på vask da bildet ble tatt! Skrevet litt om Mummi her også Mummiland i Larvik? Vet ikke hvordan det går med den saken..Og jeg elsker Dompapserviset og Blåmeis – her har jeg helgekoppen (Dompapkrus på helg og Mummi til hverdags)  i maskinen..

 

Har fire Blåmeis og to Dompap av disse små krusene. Og så har jeg to store Dompapkrus i skapet i stua! Ser du nøye etter så ser du krus fra Malta. Fineste sted jeg har vært i hele mitt liv forresten..Og et lite krus fra Lanzarote. Der var vi en hel gjeng, bror og svigerinne og barna, og mamma var også med. Mamma og jeg delte rom. 

 

På andre siden flere krus og asjetter! Skal kjøpe meg et par asjetter fra serien Blåmeis en dag utover..Blir jo en del krus, jeg har ryddet masse i sommer. Men dette lot jeg stå igjen. 

 

 

Nedenfor en åpen hylle med te blant annet og strikkede kluter! Litt flere krus og litt kunst! Og vinhylle på venstre side..Den hylla er også åpen. Tok ikke bilde av den, har ikke så mye spennende i vinhylla for tiden….Vært lite på vinmonopolet og har jeg hatt lyst på vin så har jeg heller kjøpt meg et glass ute på restaurant! Egentlig litt billigere, enn å åpne en flaske vin og kanskje bare drikke to glass før det blir eddik..Her hjemme går det mest i te på kvelden.. Men blir vel litt handling til jul tipper jeg! 

 

8 kommentarer
    1. Jeg har gått over til å kjøpe halvflasker vin. Da holder det akkurat til et glass på fredag og ett på lørdag. Da ungår jeg at vinen blir eddik før jeg får drukket den.

      1. Jeg har kjøpt ofte de halve flaskene…Skrevet om på bloggen flere ganger.
        Men i 2023 har jeg ikke handlet det heller..Jeg tar et glass ute på byen ved behov.

    2. Fint og ryddig i skapene dine! Mange flotte krus – jeg har Strikkelykke-kruset, jeg også…. 🙂 Kjøper vanlige vinflasker – har en flaske et par helger – det går greit her! God klem <3

      1. Takk…Masse fine krus og det har jo blitt en del krus i gaver.
        Rydder jevnt og trutt og kvitter meg med det jeg ikke føler noen kjemi med.
        Ja, jeg kjøper både hele og halve..Det vil si gjorde…Har ikke handlet på polet i 2023 tror jeg..
        God klem.

    3. Kjøper vin, enten en flaske eller halvliter. Men det er lenge mellom hver gang jeg er på polet. Litt av en samling av mummikopper og andre. Samler ikke på kopper, men vi har jo fått krus hos ungene. Har til og med julekopp.
      Ønsker deg en fin uke og klem til deg fra meg.

      1. Takk, masse kopper. Og jeg har ryddet – så er veldig mange jeg har lagt vekk.
        Ungene får se om de vil ha noen. Hvis ikke går de til Blåkors eller noe. Man har for mye ting.
        Jeg samler på Mummi – men lenge siden jeg kjøpte en ny kopp derfra. Har helle prøvd å kjøpe
        meg ting Dompapserviset og Blåmeis. Har også mange andre julekopper, men de står i et skap i stua..
        Ikke minimalistisk i dette huset, hehe…I år har je heller kjøpt meg vin og øl ute. Kjekt å se noen folk..
        God klem fra meg ❤️

      1. Veldig masse kopper og jeg liker det valget å la dagen styre hvilke kopp jeg skal bruke.
        Og om jeg trenger stor kopp eller liten. Noen er fine te-krus. Andre er fine til kaffe.
        Noen er topp på verandan og noen er gode minner..Alle kopper og krus er forskjellig for meg.
        Untatt en haug med like te-krus, men de kostet bare 10.- en gang for 15 år siden. Og de er de beste-tekoppene
        jeg har, holder varmen så godt. Ga bort flere til mamma..Men da vi ryddet huset, tok jeg de tilbake igjen.
        Jeg er på jakt etter flere asjetter jeg også..Sparer på engelsk porselen – blå.
        Og på Dompap og Blåmeis.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg