Hus og Hjem – hjemmelaget juletrepynt

 

God lørdag herfra Hus og Hjem – forrige innlegg her: Hus og hjem – kjøkkenskapene Jeg fant frem en pose med noe pynt jeg har heklet for flere år tilbake. Jeg vasket pynten for hånd. Altså ikke i maskinen..Tørket det ikke, men la pynten i en sukkerlake..Og så på et håndkle…Slik at det blir litt stivelse. Henger finere på treet da! Du kan koke opp lake med sukker og vann eller du kan bruke sitronbrus med sukker. Altså det må være sukker..Sukkerfri variant går ikke her! Så får dette får bare ligge å tørke på benken 🏠 i fred og ro.

 

Kurver, hjerter og stjerner..

 

Jeg hekler litt småtteri nå også, av resten etter juleduken jeg lagde Jula i rødt, grønt og hvitt Det kommer i et senere innlegg! 

 

Hus og Hjem 🏠

 

14 kommentarer
    1. Så fint! Kjekt med litt sukkerlake for å få de litt stivere. Men holdet det med sitronbrus? Jeg trodde det måtte mer sukker til. Mulig jeg ikke helt vet hvor mye sukker det er i brusen.

      1. Takk takk, sitronbrus holder i massevis til dette. Masse sukker i brus.
        Da jeg var nygift så heklet jeg små vaser til å ha tørkede blomster og sånn i.
        Der måtte det jobbes litt for å få et brukbart resultat. Vasen skulle jo stå på et bord.
        Her holder det med at at mykheten forsvinner..Hjertene blir ikke så “slappe”..

      1. Veldig koselig, ja må stives litt blir finere på treet da.
        Minner for deg dette…❤️ det er godt det med gode minner..
        Klemmer herfra..

      1. Takker…Synes det er koselig å dra frem litt av hvert jeg og dette er noe gamle greier jeg
        har hatt liggende. Pynten trengte en vask + ny stivelse..
        Greit å pusle litt hvert dag. Julepynten fra boden har jeg ikke hentet enda.
        Bare tar frem ting jeg har her inne fra et skap..Og bytter litt rundt..
        Kuler er dyrt, titta på kuler i Glassmagasinet i Oslo forrige gang..200 – 300 for en glasskule.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg