hus og hjem

 

Puste i bakken! Jeg tar en hvil…….

 

Pusler litt her hjemme i dag, vasker litt i skap på kjøkkenet. Akkurat nå har jeg vært og pusset alle vinduene på hus og garasje utvendig. Deilig…Nå er de blanke og helt uten skjolder! Jeg bruker kaldt vann, litt Zalo og litt edikk i vannet. Vasker med klut og bruk nal etterpå som tørker etter ´hvert med et håndkle. På denne måten får du ikke skjolder – det blir bare rent og veldig blankt. Jeg bruker aldri spray – dette er min måte! 

 

Et kopp espresso er deilig…Koppen er kjøpt på flyplassen i Alicante 🙂 Har ikke fått brukt den så mye, men nå har jeg jo Espressomaskin – digg! Jeg hadde vært i Santa Pola og og da man er på en flyplass på vei hjem så vil man lissom shoppe litt! Bruke opp de siste kronene…Lenge siden jeg har reist nå! Litt fra Santa Pola her: Det var masse blomster rundt omkring i Santa Pola I tilfelle BUNNY stikker innom her på bloggen! 🙂 

 

Eldste sønn kom en tur innom nå skulle låne bilen, jeg skal jo ikke noe sted i dag for jeg har ingen  plan En dag uten plan = lykkelig dette er min dag og jeg skal være hjemme! Skal gå meg en tur nå etterpå da til sjøen! Tar en økt til nå her inne og så raser jeg ut i naturen for frisk luft og sol..

 

L Ø R D A G

20 kommentarer
    1. skulle virkelig vasket vinduer jeg også ,men venter til det er bedre vær ,det snør ute uten att det legger seg men alt været vi har hatt ligger igjen på vinduene ,vi jobber med veding denne helgen også ,nå har vi middagspause

      1. Oj er det snø igjen, det var jo vår i går??? Så fort det endrer seg da…
        Her er nydelig sol, men kaldt i lufta! Vinduene min ble skikkelig fine nå, deilig å få gjort.

    2. Vindusvask trengs her også! 🙈 Jeg bruker varmt vann og Nylonvask, men ellers gjør jeg som deg. Virkelig flott vær idag også, så nyt dagen! 😎☀️

      1. Ja, deilig i dag altså…selv om det er kjølig i lufta så varmer sola.
        Kjekt å pusse vinduer, mange som gjør som deg vet jeg. Nylonvask er tingen, brukte det masse tidligere.

    3. Jeg har også vært i Santa Pola. Likte navnet på byen og dro dit en gang for å finne ut om det var der jeg skulle bo… Det var det ikke 😀 Jeg kjøpte en vindusvasker med nal en stund før høsten, men har enda ikke tatt den i bruk. Kanskje jeg skal legge den frem, så kanskje det dukker opp en frivillig vindusvasker… 😀

      1. Syntes Santa Pola er en liten koselig by jeg. Har familie der som har leilighet i byen. Mye å se på og masse muligheter til å gjøre masse. Likte meg godt der jeg.
        Kjekt å legge frem ting da 🙂

        1. Likte også Santa Pola, men endte til slutt opp med leilighet på Costa del Sol. Frodigere der 🙂
          Jepp, og lettere å huske hva man har planlagt å gjøre… 😉

          1. Ja, masse flotte steder i Spania altså…
            Men man må jo ta et valg hvis man skal kjøpe seg noe der..
            Jeg titter mest på hytter her jeg, men vinner jeg på lotto..
            Så er dømmen en leilighet på Kreta.

    4. Mine vinduer er skikkelig skitne på utsiden, men så lenge det er snø og minusgrader, får vindusvasken vente.
      God følelse når man får gjort unna slike ting.
      Håper du har hatt det riktig fint på tur. 🙂

      1. Turen ble kjempefin – kosa meg veldig…elsker å gå på tur og nydelig vær,
        men litt kald luft ved sjøen 🙂
        Deilig med litt ordning ute og inne..deilig å pusle litt…

      1. Tusen takk, ja jeg trengte det og fikk ny energi på tur også..
        Bra vi er like der da…At det er flere slike som meg. Synes det blir stress med avtaler.
        Skal jeg spise med noen må jeg ikke vite det en uke i forkant hoder med 20 minutter..
        Vil jeg prate med naboen gjør jeg det når han er ute…der og da og her og nå! Beste som er!
        Klemz…

      1. Ja, var kjekt å få gjort! Etterpå turen raket jeg gårdsplassen…så nå er jeg i gang både ute
        og inne… deilig – sender over en klem til deg…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg