En dag uten plan = lykkelig

 

Jeg er sikkert motsatt av andre mennesker, men er ikke glad i dager med planer! God morgen forresten..Noen liker fulle bøker med planer – ikke jeg! Jeg kan gjerne ta en kaffe med noen, men liker best om noen sender meg en melding 20 minutter før. Ikke sånn fredag kl. 1200 tar vi en kaffe…hjelpes…sånt liker ikke jeg!

 

Mange dager MÅ man jo følge planen..De dagene man skal på jobb – så man jo det. Kan jo ikke ringe sjefen og si: “du det passer ikke for meg å jobbe i dag for jeg skal ut på tur og blogge senere i dag”. Jobb må man! Når vekkerklokka ringer da så må man stresse og fyke rundt og komme seg til jobb til rett tidspunkt. Andre dager har andre laget en plan for meg, slik at jeg bare må henge meg på! Eller at jeg må handle å ordne hos mamma. Dere skjønner det henger lissom over meg og jeg får ikke slappet av før det er gjort! 

 

Jeg liker best å våkne om morgenen og vite at det er 0 planer for dagen! Da er jeg mest lykkelig…det blir 0 stress. Solliv liker ikke stress! Jeg liker å følge min egen rytme, drikke alle de kaffekoppene jeg ønsker før jeg går i dusjen, ikke tenke (kanskje jeg rekker en til)…Jeg må lissom ha tid til meg selv! Det er jo ikke så mange dager man har det slik, men i dag føler jeg at jeg ikke skal noe eller må noe! Jeg har alltid en plan B da slik som i dag…Jeg må ikke noe, men skal kose meg her hjemme, åpne vinduer..vaske litt vinduer! Smårydde litt, sitte ute på verandaen …rusle meg turer og alt det der. MEN det ikke noe jeg MÅ! Jeg gjør det fordi jeg har lyst og til det klokkeslettet jeg selv ønsker! Det gjør meg GLAD OG LYKKELIG.

 

Ha en super lørdag!

20 kommentarer
      1. Tusen takk, skjønner at du likte ferier helt uten planer da…
        Må være slitsom tid, men du likte det jo…
        Jeg liker ikke sånt jeg 🙂

    1. God morgen 😊
      Jeg er avhengig av planer 😊 kan ta ting på sparket også men jeg må vite på forhånd.

      Lag deg en fin lørdag 😊

      1. Takk, du er nok litt motsett av meg der ja….jeg er så dårlig på planer så du vet ikke.
        Jeg prøver p vri meg unna og finne på unnskyldninger hvis jeg blir bedt et sted om en uke.
        Men blir jeg bedt et sted om ti minutter så løper jeg inn…hehe…

      1. Slike dager er herlig og jeg elsker det altså…
        Som sagt alt av planer er for meg stress….jeg er så veldig leve livet akkurat her og nå..!

    2. slike dager er deilige ser den ,men jeg liker begge deler ,både dager med planer og dager uten ,vi tok helgehandelen i går kveld slik att lørdagen var helt fri ,da kan vi ha lang frokost,så ut og vede og lang middagspause ,det er en god lørdag for min bedre halvdel iallefall

      1. Deilig dag da man ikke må noen ting, da får jeg roen. Du er heldig som liker å ha planer.
        Takler det ikke jeg…Liker å finne på ting der og da og ikke tenke om en uke skal jeg dit..
        Da forstyrrer det opplegget mitt litt -er litt rar sånn…
        Men klart store ting må man ha avtaler på, konfirmasjon, 60 års lag, dåp…etc…
        Men å avtale med en venninne om at om et uke kl. 1200 så spiser vi lunsj…det er jeg ikke så glad i.
        Da mister jeg på en måte friheten min noen dager! Alltid vært slik jeg 🙂

      1. Trodde du også likte litt sånn på sparket dager, men der tok jeg feil..
        Vil helst ha 0 avtaler i min kalender jeg….der er jeg!
        Får jeg en avtale finner jeg på 100 unnskyldninger til å melde forfall! Hehe…
        Det er meg og slik har jeg alltid vørt 🙂 Men ting som skjer her og nå elsker jeg jo…

    3. Så enig. En dag uten stress er en dag av lykke. Man blir så låst av alle de klokkeslettene. Godt å bare ha en dag i helga der det ikke skjer så mye. Nyt dagen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg