Hus og hjem

 

 God formiddag her fra Hus og hjem (link til forrige innlegg). Håper du har knekket kosekoden i dag. Det har jeg. Jeg koser meg her hjemme, kaffe, avis og hygge! Det har snødd i natt og snør nå, men skal smelte etterhvert. Jeg skynder meg ikke ut med akebrettet akkurat – men skal gå en liten tur for å få litt luft! Først nå på dagen så blir det å rydde og ordne litt her hjemme og litt mer kaffe! Jeg elsker å være på tur og og jeg elsker å være hjemme! Det er to forskjellige opplevelser og er hyggelig på hver sin måte! I går venter jeg på våren: Det kommer en ny vår og jeg har ikke mistet lysten i løpet av natta, det skulle tatt seg ut! 🙂 Det begynner å lysne ute og det er deilig 🏠

 

Jeg har tent masse lys her inne nå på morgen, det gir en god ro i sjelen. Det varmer jo også, mange ganger  står jeg over et telys og varmer fingrene…Må til i denne strømkrisen som er den værste på 20 år! Det var jo Brundtland & Co som solgte arvesølvet vårt…kraftselskapene og fossefallet, nemlig selve arvesølvet vårt!

 

Så det er dem vi kan takke nå for at vi sitter inne og hakker tenner og må spise kattemat og selge hundene våre…Nav er utslitt, men det er snart vi også! Folk sitter med doble jobber og sliter med å betale strømregninga! Hva gir du meg for det??? Det er noe helt galt på gang, dette er så mot normalt at det kan få blitt!  🏠

 

 

Jeg tenner lys for å varme kropp og sjel!

 

Hus og hjem 🏠

20 kommentarer
    1. For å ta det siste først strøm. Nå bor jeg i Tromsø, og fikk e-post at det skulle koste 77 øre fra 1 februar. Nå har vi gått til fast pris. 37,26 øre. Vi har jo ikke god råd, og jeg vil ikke bruke sparepengene til å betale strømregninger. Får håpe vi har gjort det likere for oss sjøl. Stemte ikke på AP eller SP, eller SV. Ja, denne avtalen koster strømbrukere dyrt.

      Skape kos i hjemmet, fyr i ovnen minst mulig strømbruk og akkurat passe med lys. Jeg bruker ikke levende lys, mine går på batteri. Er like koselig det også.

      Ønsker deg en riktig god helg. Klem

      1. God ettermiddag. Denne strømmen er ikke god altså..Fast avtale er nok ikke
        dumt nå. Leste om en kvinne som ikke visste hvordan hun skulle betale denne
        digre regninga. Hun hadde to jobber, men var alene.
        Koselig med små lys her og der. Det blir sjel i heimen <3 Klem..

    2. Ikke akkurat noen grunn til å glede seg til strømregninga nei.
      Her har myndighetene bomma fullstendig.
      Men jeg orker ikke å sitte inne og fryse.
      Har ett skikkelig godt lappeteppe som jeg pakker meg inn her i godstolen og nytt strikketøy på pinnene.
      Kosefaktor.

      1. Høy koseflktor hos deg. Det er bra. Ikke deilig å fryse inne.
        Men jeg har ikke mulighet til å ha det kjempevarmt hele tiden.
        20 grader her hos meg. Det får være greit.. 🙂 Har på genser eller jakke inne.

    3. i disse dager er jeg superglad for vedovnen og att vi eig egen skog så vi slipper å kjøpe ved ,jeg er helt enige ,Norge har så masse strøm att det burde ikke være så dyrt,men når dei selger til utlandet,ja da kan en lure på hvorfor ?

    4. Her har det vært jobb og måking og juleutrydding i hele dag…. så jeg er helt skutt nå, hihi…! Men det der med strømmen er bare helt sprøtt – nå må regjeringa hive seg rundt og få en orntlig ordning på bordet – Norge kan ikke være bekjent med at folk fryser hjemme! Klem <3

      1. Det med strømmen skjønner ikke noe av. De får bare sponse penger i hue og
        ræva til folk. Vi fryser!!!
        Her rydder jeg litt hver dag, slik som jeg tok det frem…hehe…Begynte på søndag og
        tar litt i morgen også! Sånn jobber jeg 🙂 Og hele uke gjennom har jeg tatt unna litt hver dag!
        En stake den dagen. En stjerne neste dagen…Ting tar tid…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg