Herlig sted i Oslo – kan anbefales – Grünerhaven

 

Etter å tuslet rundt i Botanisk hage i flere timer var jeg sulten! Du finner innleggene her: Jeg har vært i Botanisk hage i dag og Folk etterlyser bilder! og Kanel, pepper, ris og bomull 

 

Så da gikk jeg videre og havnet på Grünerløkka – ikke et dumt valg å spise! Tittet litt her og der og fant Grünerhaven!  Et veldig koselig sted og masse folk, til videre var det kø for å komme inn! Jeg var kaffetørst og startet med kaffe og vaffel! Denne var god med brunost, krem, og bringebær! Det smakte så godt at jeg kunne spist 4 slike vafler! 

 

 

Etterhvert tenkte jeg at jeg måtte spise noe mat, var jo sulten etter tidlig av gang fra Fredrikstad! Det var så koselig å sitte i sola, så hvorfor gå tenkte Solliv og jeg hadde den flotte plassen så jeg ba en servitør om å få titte på meny! De som jobbet der behandlet oss som kongelige og var så utrolig imøtekommende og hyggelig alle sammen! Valget falt på Cesar salat, og et glass solo!  Brusen kom raskt med masse deilig isbiter i glasset, etter en liten stund kom salaten med et rundstykke til! Det ser kanskje ikke mye ut, men tallerken var stor og dyp og kyllingkjøttet var godt og crispy!

 

Det var et skikkelig godt måltid, satt der en god stund og da jeg skulle gå spurte jeg om jeg kunne få fylt opp vannflaska mi og det ble ordnet med det samme! Ut på tur – og da er man avhengig av sekk med vannflaske og det vet du! Viktig å drikke vann.. Det gjør jeg gjennom hele dagen!  

 

Godt måltid og to tomler opp!

 

 

En stor flott hage det var godt å sitte i sola og nyte livet og se folk! Tenker nesten dette ble et nytt favoritt sted jeg – har mange nå! 

 

 

Forrige gang jeg var inne  – tok jeg kaffe på parkteateret – Det var kaldt i Oslo i går Du ser den gule bygningen på venstre side av bildet her! Les gjerne om Grünerhaven her: VISITLOKKA Et utmerket sted for en kaffe eller pils eller mat eller hva du måtte ønske! Jeg koset meg veldig i disse timene jeg var der! 

 

Oslo leverer alltid! 

14 kommentarer

Siste innlegg