Jeg har vært i Botanisk hage i dag

 

Jeg kunne like godt dra på tur og være ute hele dagen synes jeg da..Så jeg kom av gårde og gikk i flere timer i Botanisk hage i Oslo…Der skjer det ting nå og det grønnes og det spirer og gror, både utendørs og inne i drivhusene der!  Litt her om hvordan du kommer dit: BOTANISK HAGE og her Wikipedia Et sted som passer for alle tenker jeg..Bare å nyte når man tusler rundt! Jeg rakk ikke alt da, men det blir en ny tur litt senere og litt tidlig enda for veldig mange sorter! 

 

Kaktuser er skjønne synes jeg..Vil ikke ha det her hjemme – men artige planter med sitt store mangfold! 

 

 

Papegøyeblomst – fargerik og flott! 

 

 

Jura  – 145 millioner år siden! Lite blomster på denne tiden! Men masse palmer! 

 

 

Og denne duftet nydelig! 

 

Bare litt bilder, det kommer sikkert litt mer bilder utover på denne bloggen! 

 

Ønsker dere en fin kveld, nyt den! 

10 kommentarer

Siste innlegg