Hektiske dager går mot natt

 

God kvelden, kjære lesere! Alltid hyggelig å stikke innom her med noen ord til kvelds..Det har vært hektisk med festival denne helgen, og en tur til Horten! Litt her: Noen ganger… og Det ble bad her … ogDet ble plutselig fredag – Gamlebyen – men masse gøy å være på festival da..Men timene raser og blir lite tid til å være på data..Men man nyter øyeblikket, ser folk og spiser og tar en øl og hører på musikk. Noe bra og noe helt elendig i mine ører..Men smaken er som baken da..Men festivalen jeg var på i juni hadde mer musikk som jeg liker. Men Idyll  festivalen er mer kommersiell, her er det en mer sær festival..Litt annerledes musikk og litt annerledes mat.

 

Vegetar mat på hele området der det er festival, ikke så populært..Store staute karer blir ikke mett av “nudler og kål” vet dere..Jeg klarte meg bra, for jeg må ikke ha kjøtt…Men mett blir man ikke så lenge utover kvelden egentlig..Folk liker en skikkelig burger med fries og salat altså.

 

 

Denne musikken her fikk litt liv i folket. Bra musikk! Aurora avsluttet, en dyktig artist..Men jeg foretrekker litt mer show på en scene..og mer liv..Når en festival avsluttes..Jeg så folk forlot plassen og ut av området..De var vel forsynte..på musikk og ville ha en pub å gå til..Særlig menn som ikke hadde med damer! Jeg tror festivalen hadde tjent på litt andre type artister, ikke for sært. Men musikk som vi kjenner litt mer til. Aurora er jo verdenskjent..Men passer hun i denne settingen – jeg bare spør???

 

Noen tanker…

20 kommentarer
    1. Det er mye likt på slike festivaler. Salg av mat fra boder av mere eller mindre kortreiste produsenter, aktiviteter for barna og mye rart. Så er det dyre festivalpass til konserter som lokkemat. Folk må gjøre hva de vil men det er ikke det jeg er mest gira på. Men det er fint at det skjer noe. Ny uke er født ny mandag har allerede gjort en masse jeg ikke tok meg tid til i går kveld. Ha en fin dag.

      1. Tusen takk, festivaler er ikke for alle. For man bruker jo opptil 3-4 dager fra ettermiddag til midnatt.
        Så da rekker man ikke så mye mer. Og det er ganske dyrt, og det er dyrtid. Og har man festivalpass så vil man jo benytte det
        og da blir det mye gåing ut og inn på slike områder. Og man må ha mat opptil flere måltider på en dag. Og det burde være litt
        variasjon på mat i området. Ikke bare vegetar. Jeg synes det kunne være litt forskjellig, både vegetar og kjøtt og pizza..
        Det er enkelt å spise på festival..Men vi får se hvordan det går neste år? Men du kos deg med dagen og ha en fin mandag! Og ny uke 🙂

      1. Markedet er der, men de hadde mange ledige billetter i år. Ble ikke utsolgt, og da bør det lyse en
        liten varsel-lampe tenker jeg…For været var jo perfekt, sånn rundt 20 grader og masse sol.
        Det var jo ikke regnet som skremte folket. Men det er dyrtid og mange festivaler rundt omkring også!
        Idyll leverte, nesten 40 000 mennesker på to dager. Alt var utsolgt..Månefestivalen sliter å fylle opp 3.500 pr. dag..
        Jeg tenker det sier litt jeg..

    2. Leste et sted at Månefestivalen kun skulle ha vegetarmat. Tenkte det der blir det reaksjoner på.
      Her var det Malstrømfestival forrige helg. Ikke noe for meg, selv om ei venninne maste veldig om at jeg skulle bli med. Datteren var baransvarlig og var hjemme på ferie.
      Gøy at det er liv og røre.

      1. Moro med festival og liv i byen. Men å bare servere vegetarmat synes ikke jeg noe om. Jeg liker slike matvogner, hvor man velger selv.
        Man er tross alt på et slikt område opptil 10 timer i døgnet og mat til alle bør det være. Det var “vanlig” mat på resturantene utenfor da, men
        ikke alle gidder å sette på et slikt sted når det er festival..Noe for alle, bør det være tenker jeg. Vegetarmat bør ikke være et press. Sønn min var barsjef der, og hadde min bil så han
        dro og kjøpte seg burger ute av byen – til seg selv og flere med…

    3. Morsomt med festivaler sikkert, men denne hørtes jo litt spesiell ut! Får håpe det ringer noen klokker – kanskje de revurderer både mat og artister neste år? Skal jo “stå seg” økonomisk på utsolgte billetter også lissom…. 🙂 klemmer

      1. Gøy på festivaler, men denne har blitt sær synes jeg..Både musikk-stil og mat.
        De bør ta i mot gode råde, hvis ikke så gidder jo ikke folk kjøpe festivalpass igjen.
        Det er vel kundene dem lever av, ikke sant? De bør lese seg opp på leserinnlegg og kommentarer og
        ta en oppsummering – hva som er bra og hva som er dårlig!
        Det er vel ikke meningen at man skal tømme brød-skuffen når man kommer hjem på natta, fordi man er helt utsultet! Hm…
        God klem..

    4. Er nok gøy med festivaler, og treffe folk. Vegetar mat over hele fjøla blir vel kjedelig. Ikke alle som liker det. Musikken må de treffe folket med, og alle har ikke samme musikksmak heller. Aurora var jo i Tromsø også men det var ymste meninger der også. Hørte festival musikken i fra Tromsø på Spotify. Alt falt ikke i smak hos meg for å si det sånn. Nå skal jeg ut å late meg i sola. Klem

      1. Vedlig gøy med festival, men musikken må være litt sånn som treffer og som fenger litt. Ikke for sært.
        Aurora passer bedre på Oslo konserthus eller noe. Tenker jeg. Man kan ikke legge opp til vegetarmat på en festival,
        der det det masse menn som trenger kjøtt og proteiner.. Vegetarmat er greit en gang i blant, men ikke når man
        er på festival i 10 timer i 3 dager på rad….Da må man kunne velge selv…

      1. Koselig med festival, men bør ikke vær for sært. Man må kunne velge kjøtt hvis man ønsker..
        Så synes det er tull, når man skal bestemme hva folk skal spise!

    5. Hørtes gøy ut! Men den matgreia var veldig merkelig, syntes jeg. Vegetarkost er jo ikke for alle, så her ekskluderer de jo en haug av folk som da må spise andre steder..

      1. Ikke sant, blir litt merkelig dette. Folk må kunne spise en burger og pizza på en festival synes jeg. Ja, folk måtte handle på butikker og rundt om kring for å finne kjøtt…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg