fri som fuglen

 

God ettermiddag!

 

Søndag ble det tur på Glommastien. Glommastien går mellom Fredrikstad og Sarpsborg og på begge sider av elva! Sola ble borte før jeg kom meg ut på tur, men deilig å være på tur uansett. Tidligere tur kan du finner her: Glommastien rundt i Sarpsborg og Fredrikstad Det var en sykkeltur, i går ble det tur på beina. Ikke hele runden da, måtte jeg ha startet litt tidligere. Men hadde med sekk og mat og vann og te! Og stormet ut den døra! 🙂

 

 

 

Var mange flere bilder av fugler langs løypa, men det holder lissom. Ikke noe vits i å lage innlegget for langt heller! For her skulle jeg jo være fri som fuglen og det fikk jeg frem. Gikk litt i en gate også. Men de bildene kommer i et annet innlegg. Nå tror jeg at jeg skal lage en plan for meg selv utover. Hver lørdag eller søndag så skal jeg gå tur andre steder enn Kråkerøy. Selv jeg, kan gå lei av å gå i mine egne fotspor – og jeg er jo fri som fuglen…Men det er fort gjort å bare gå ut den døra og gå i vante løyper! Du kan lese litt om fuglekunsten her:  Demokraten Litt artig….Alltid noe å lære når man er ute på tur! Og hvem er kunstneren??? Ikke vet jeg… Del 2 finner du her: Gatelangs i ei lita gate – del 2 

 

S ø n d a g s t u r e n  – del 1

 

 

12 kommentarer
    1. Du er heldig som er fri som fuglen😊
      Jeg er stort sett alene hjemme det meste av dagene for tiden. Og her er det to stk Finske støvere som gnåler og maser, ikke kan være alene hjemme, og som jeg ikke klarer å ha med meg ut på tur. Jeg føler meg som en fugl i bur☹

    2. det var no en koselig rute dette da ,minnest ikke att du har vist oss dette før :=) mannen her i huset lagde 2 nye fuglehus på lørdag ,nå venter han bare på att jeg skal male dem :=) så da blir det 5 kasser hos oss i år,det blir spennende

      1. Herlig tur dette og ja jeg syklet der i sommer som var. Det som er fint med dette er at man har mange muligheter. Kort eller lenger tur….Og masse å se underveis. Du får male og kose deg! Herlig…

      1. Tusen takk, været var litt surt og grått så ble ikke så fine bilder ved
        elva. Da ble det noen fugleplakater. Litt gøy for kunsteren har vært flink synes jeg.
        Var sikkert 100 sånne bilder på stien! Klem..

    3. Ja, både du og jeg er frie som fugler! Smart å lage en regel om å gå et nytt sted en dag i uka – blir mye det samme her også…. spesielt på vinteren! Fine fuglebilder – et koselig sted å gå tur! 🙂 goood klem

    4. Du verden… det var litt av et fugleliv i helga. 😀 Og jaggu fikk du delt det også.. 🙂 Scroller innlegg her for livet, men legger ikke igjen kommentarer overalt. Nå er det skøyteis over hele kommunen her… og ny storm på vei. Jiipiii 😀

      1. Takk, nei trenger ikke kommentere på alt! Men gøy at folk titter innom det liker jeg.
        Hele løypa er full av fugl. Og som sagt – kunsteren er vel ukjent enda…tror jeg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg