Fra Hamar til Gjøvik

 

God formiddag! 

 

Etter mine Mine fotspor videre 

 

Jeg skulle bo bare en natt på hotellet på Hamar. Neste morgen sjekket jeg ut av hotellet og gikk ned til skyss-stasjonen på Hamar. Det var 300 meter å gå. Det går masse buss rundt i innlandet og via Hamar! Og jeg hadde sjekket på En Tur appen og der så jeg det gikk buss hver time fra Hamar til Gjøvik. Så kjøpte billett der og gikk rundt for å se på en tavle. Som viser hvor man skal stå..Det er mange holdeplasser. Selve bussturen til Gjøvik tok en time, via  Mjøsbrua! 

 

 

Etter at jeg hadde vært borte på Strand Hotel med sekken min i bagasjerommet der. Innsjekk ikke før kl: 15:00. Og klokka var vel rundt 1100 og jeg var kaffetørst. Favorittstedet mitt er Bare Brød! Så ble kaffe og gulrotkake! 

 

 

Beste bakeriet jeg vet om! 

 

Både tirsdag og onsdag var skyet, grått og regn og på kvelden en del vind! Hadde med badetøy, men det ble ikke bad – dessverre. Blåste for mye nede ved badeplassen ved badstua. Men jeg gikk stien nede ved Mjøsa og frem og tilbake. Flere runder rundt i gatene og på kjøpesenteret CC Gjøvik. 

 

 

Livet skal ikke bare leves. Det skal også feires.

 

 

Flotte blomster ved Strand Hotel. Det var der jeg bodde. 

 

 

 

Ved kjøpesenteret.

 

 

Ved Mjøsstien – en flott badstue man kan booke tid i. 

 

 

Gjøvik er en flott by. Vært der mange ganger og flere blir det. Liker meg godt der! Så utrolig mange fine butikker i byen. Fine spisesteder, puber og masse som skjer. Var også rundt ved Gjøvik Gård Gjøvik gård Der var det underholding hver helg hele sommeren. 

 

Ved jernbanen! Det gikk bare buss for tog nå. Derfor tok jeg tog til Hamar og så buss til Gjøvik. Orket ikke sitte på buss fra Oslo til Gjøvik. Og det samme hjem da! Buss fra Gjøvik til Hamar! Og tog derfra..Fungerte utmerket! Og da fikk jeg en hel dag ekstra i Hamar også! 

 

 

Man blir jo sulten av å være på tur! Nydelig tyrkisk mat på Saray, kan virkelig anbefales. Det var lunsjen. 

 

 

 

Favorittstedet mitt – her handler jeg sjokolade! Gjøvik sjokolade! Gjøvik sjokolade 

 

En flott dag i Gjøvik, tidlig neste dag (etter deilig frokost på hotellet) så tok jeg buss fra Gjøvik til Løiten Lys! Det blir det eget innlegg om! 

 

 

Løp og kjøp – dette er Sjokolade med stor S.

 

8 kommentarer
      1. Ja. Det er en fin by og dra på tur til. Passe stor og det er så fint å se Mjøsa. Og kjøpesenteret har mange fine spisesteder også. Her er noe for alle

      1. Takk takk, ja her i disse byene er det masse koselig å se og oppleve. Veldig fin tur!
        Sjokoladen er nydelig – god klem herfra 🩷

    1. Så fiiint på Gjøvik! Joda – jeg har vært innom…. men ikke lenge! Er oftest veeeeldig trangt å få parkert en bobil på sommeren, så jeg har sjelden stoppa! Ser innmari fint ut altså! Og den sjokoladebutikken…. o la la… klemmer <3

      1. Flott på Gjøvik…Det var en stor plass nede ved Mjøsa ved sentrum der. Plantasjen like ved og like ved der
        Skibladner legger til – der synes jeg det var god plass. Der stod det mange bobiler, da jeg var der.
        Sjokoladen er den beste! Verdt hele turen! God klem…

    2. Jeg er ofte på Gjøvik, og moro å se din opplevelse av besøket! 🥰👍 Jeg er som regel på CC og går oppi Storgt og rundt ved Gjøvik gård. På Strand har jeg vært både i bryllup og på julebord, og så er kinoen der. Veldig fint langs Mjøspromenaden og ute i Fredevika (der badstua er).

      1. God morgen…Gjøvik er fin! CC er det fineste kjøpesenteret jeg har vært i. Så stort og flott og enkelt å finne frem. Alle disse spisestedene. Og flere har utsikt til Mjøsa. Søstrene Grene hadde er utrolig fin butikk. Så stor og så masse fint interiør. Jeg gikk bare rundt og måpet. Oj jeg har flere favoritter av gode klesbutikker i dette senteret. Butikker som vi ikke har her hjemme. Fint å gå rundt i byen og ved Gjøvik Gård. Dessverre var det regn utover ettermiddag og kveld. Men været kan man ikke gjøre noe med. Nede ved Mjøsa er det så vakkert…Koser meg ved å gå på stiene der.
        Jeg er veldig glad i Gjøvik! Og Strand Hotel er fint, jeg hadde tenkt å gå på kino. Men var ikke mange filmer som gikk på kvelden. Alien tror jeg det var og det var kl. 2030. Men det ble ikke kino på meg… 🩷

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg