Gjøvik gård

 

Ikke veldig langt unna jernbanen og ikke så veldig langt unna Mjøsa så ligger Gjøvik gård. Det ble for meg en stor park å vandre i, selve Gjøvik gård var stengt, men det var en kafeteria som var åpen. Dette stedet er åpent under arrangementer og julemarkeder og parken brukes til konserter og slikt. Men det var vakkert og det var høst og det var rolig…

 

Mjøsmuseet var ikke åpent. Men det er sikkert slik at store grupper kan booke seg inn, jeg var jo bare EN! Og sommersesongen var over, det var litt vinter i Gjøvik nå. Folk hadde boblejakker og luer… Tror det er et julemarked på Gjøvik gård i slutten av november – det hadde vært gøy å besøke! 🙂

 

 

Fantastisk vakkert..Dere ser skjønnheten <3 

 

 

Her var det en kafeteria, men jeg hadde akkurat drukket kaffe et annet sted så var forsynt på min dose denne dagen! 

 

 

Du kan lese deg opp litt på Gjøvik gård / Mjøsmuseet her: MJØSMUSEET Det skal jeg gjøre også. For som sagt jeg kom til stengte dører! Her ville jeg ønsket å komme inn ja…

 

God kveld!

8 kommentarer
    1. Flotte høstbilder fra Gjøvik gård! Vel verdt et besøk, og ligger sentralt til også, bak rådhuset og like ved hotellet du var på.🍁👍 Jeg har ikke vært inne der og heller ikke på julemarkedet, men det kunne vært gøy, – ser det er 26.-27. november.

      1. Tusen takk, veldig fint rundt i parken der, ja – så hotellet reklamerte med jul på Gjøvik gård,
        og de vil nok ha mange gjester tenker jeg. Både med julebord og masse annet som skjer før jul
        på Gjøvik. Blir nok god stemning, kanskje snø også..
        Hadde vært gøy, går jo greit med tog togtur en av disse dagene… 🙂 man trenger ikke overnatte..
        God fin kveld..

    2. Ååå – ja gjett om jeg ser skjønnheten da…:! Der var det skikkelig flott – er nok orntlig stemning på julemarked der! Takk for titten – klem <3

    3. Jeg har besøkt Gjøvik gård mange ganger, selv om det er veldig mange år siden jeg flyttet fra Gjøvik, er tilbake minst en gang i året. Koselig sted Gjøvik gård.

      1. Hei på deg Liv! 🙂 Høres fint ut med besøk på Gjøvik Gård. Må være stas å besøke denne flotte gården.
        Gjøvik er forresten en flott by – liker meg godt der <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg