flaskepost på de 7 hav

 

Flaskepost – bare ordet er litt mystikk og spennende! Jeg har lest flere romaner som handler om flaskepost og sett flere filmer om dette tema! Historiene kan være så mangt og inneholder masse spenning og hva skjer med brevet i flaska! Finner jeg noen som finner brevet mitt…Eller er jeg på en øde øy og trenger HJELP! Og skriver ordet hjelp på en lapp og sender flaska ut på de 7 hav! Må vel være letteste sak i verden og skrive en roman om flaskepost! Tror jeg…

 

Jeg har jo bodd ved sjøen i hele min barndom og jeg og venninnene mine skrev ofte brev og sendte de ut i verden..via en flaske..Kan ikke huske vi fikk svar på et eneste ett! Flaska gikk vel bare ned i bunnen og eller lappen var uleselig! Men jeg tror vii fant en flaskepost en gang..men ble ikke noe ut av det!

 

Men dere jeg må skuffe dere….her var det ingen lapp, bare en tom spritflaske fra et skip….En matros som hadde en fest kanskje!

 

 

 

Men en spennende strand og et spennende sted! Men nå trenger jeg ikke skrive et brev og poste en flaske! Jeg har jo blogg! Det er kanskje nåtidens flaskepost..Er det noen som leser meg der ute – ser meg der ute! Det er blogg og flaskepost på en gang! Vi som blogger vil jo bli funnet ❤️ Og dagens 1. innlegg finner du her: bare litt bilder fra solnedgangen i går og innlegget fra i går her: hva skal til for å beundre ett menneske? 

 

Blir jeg funnet…Tja…av noen hundre hver dag!

22 kommentarer
    1. Oppvokst i et hus der tomten gikk et godt stykke ut i Visterflod (som du jo garantert kjenner til), ble jo dette med vannaktivitet rett og slett en betydelig del av barndommen. – Og disse vannrelaterte aktiviteter inkluderte også en og annen flaskepost som ble sendt avgårde med strømmen. Her ble det besørget både et passe slitent utseende papir såvel som brente kanter (spesielt viktig om det dreide seg om et skattekort, må vite)
      Jeg mener jammen vi fant en engang også! Jeg tviler på at dens reise var stort lenger enn fra Greåker, med mulighet for Solli eller Vister som max eksotiske utkaststed (haha)

      1. Det var gøy, da var det flere enn meg som hadde dette som en kjær hobby for nesten 50 år siden!
        Alle navnene her er kjente steder! Visterflo er kjempefint og mange flotte plasser altså! Skal ikke kimse av Greåker….hehe…

    2. He-he, ja bloggen er jo litt flaksepost. Og man får jo ganske fort svar på om man blir funnet 🙂 men tenk hvor spennende å fått svar på en EKTE flaskepost en gang 🙂 Klemmer <3

    3. Det har alltid vært spennende med flaskepost. Men har heller ikke fått svar, verken på egne eller barnebarna sine. Lykke til 🤗👏🤗

    4. Jeg har også funnet deg. Og liker å lese dine betraktninger.
      Flotte solbilder. Har det vært så fint hos dere idag?
      Her greide sola aldri å komme igjennom.
      Men jeg fikk en god times tur med en venninne idag.
      Det gjorde godt.

      1. Onsdag var det tåke her. Disse bildene ble tatt på tirsdag…Da var det herlig sol..
        Tusen takk så hyggelig sagt 🙂 Fin dag til deg…
        Bra du fikk vært ute og gått – det er deilig…

    5. Ja, du er funnet på blogg! Jeg leste her i går, men da var bloggverdenen ikke snill. Jeg fikk ikke lagt inn noe hos meg selv heller. Men i dag fungerer det! Jeg har funnet flaskeposter med brev, flere ganger. En gang plukket vi opp en ute mellom Norge og Danmark. Jeg brevvekslet med en liten, dansk gutt i flere år etterpå. Veldig artig. Jeg fant en fra to jenter en gang, men de klarte jeg ikke å finne, for det var jo ingen etternavn på dem og ingen adresse. Mine gutter kastet flaskeposter ved Ferder da de var små. De sendte ut ti stykker, og fikk svar fra tre. Så du får slenge ut en flaske du også, kanskje får du svar!!!!

      1. Du har opplevd masse spennende med flaskeposten. Så gøy! Finner hverandre og skrive brev..
        Ja, jeg får hive ut en flaske en dag jeg er på sjøen! Bra vi har funnet hverandre på bloggen da 🙂 klem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg