hva skal til for å beundre ett menneske?

 

Vet ikke helt jeg…Kan kanskje være mye. Jeg beundrer ikke så mange enkeltmennesker. En gruppe er noe annet f.eks de som jobber innen helsesektoren i disse tider! De er jeg stolte av..En kjempeinnsats. Men sånn vanlige mennesker…titler, status, store hus, dyre biler, mange unger, mange venner, stor krets med bekjente…Nei, ser ikke på de som noe bedre mennesker. De har kanskje fått til noe, men jeg blir ikke satt ut…Klart jeg kan tenke hvis jeg ser en person i en rå-dyr bil og forundre meg litt..Er det banken som eier den, eller har han bare spart masse penger…eller bare er han veldig rik…Men jeg beundrer han ikke, blir ikke satt ut!

 

Og bak all rikdom kan det være onde mennesker, mennesker som har ødelagt andre mennesker for å komme opp og frem! Vi vet ikke alltid historien bak dette! Noen mennesker har stått på hele livet, gjort helt riktige valg, innvistert riktig og kanskje giftet seg litt rik inn i en familie..Jeg tenker og tenker – kanskje en og annen idrettshelt der ute! Grete Waitz var stor – hun er av dem jeg beundret!

 

Og faren min – han kunne alt..Lage gull av gråstein. Flink med hendene sine og var ingenting han ikke kunne fikse..Og veldig smart, selv om var nesten helt døv de siste 20 årene han levde. Så fikk han med seg så utrolig mye! Ja han så jeg opp til! En stjerne….Og han en den største stjerna på himmelen nå ❤️ Men ellers jeg vet ikke! Det hender jo jeg tenker når jeg ser en film om status og rikdom og tenker..Det er rått! Men jeg tenker i det virkelig liv…???

 

 

Det var dette jeg tenkte på på turen min i dag! Hvem beundrer jeg? Ungene er jo flinke..stått på begge to..Men der er jeg mer stolt på en måte! Å beundre – er et rart ord! Nei, jeg kommer ikke på et eneste menneske. Kanskje jeg som er rar eller har mistet empatien…

 

Hva er å beundre for meg? Hva legger jeg i det! Det må være et enkeltmenneske som får til noe av lite og holder i det og aldri aldri gir opp underveis..ser muligheter der andre ser begrensninger og bruker det for alt det er verdt! Kanskje det er deg?

 

Jeg tenker alle har nok med sin egen hverdag egentlig,…Livet! Det var min tanketråd på turen i dag…Været var vakkert og stille og rolig der ute..!

 

 

 

Fin ettermiddag der ute – sola skinner!

14 kommentarer
    1. Har tenkt tankene mange ganger også…
      Ble berørt hvordan du bekrev din far. Tenkt å ha hatt en slik far.
      Jeg tenkte at min mann er slik. En snill far for datteren vår og han får gjort mye:)
      Ja, vi jo være stolt av våre barn:)

      1. Ja, barna er vi stolt over – det er noe annet på en måte!
        Pappan min var et flott og herlig menneske! Det sterkeste menneske jeg har kjent i hele mitt liv, men samtidig svak med sitt store handikapp. Mannen din er nok en du beundrer høyt ja! Klem til deg..

    2. Hvem jeg beundrer?
      Jeg beundrer en eldre dame jeg kjenner. Hun er i80 årene nå. Hun har opplevd å bli enke 3 ganger. I Oppdratt tre barn så og si alene. Og det har vært nok av både anstrengt økonomi, sykdom og død rundt dama. Har mistet både barn og barnebarn. Men selv om livet ikke alltid smiler, smiler hun – om enn gjennom tårer
      Da jeg mistet barn nummer og verden var litt vel tøff, sendte hun kort og skrev at det var bare en ting å gjøre. Det var å krabbe seg på beina igjen og gå på.
      Hadde noen andre skrevet det kortet hadde jeg blitt rasende. Men hun visste hva hun snakket om. Hun forsto. Og ja, nå hun hadde klart åreise seg igjen, gang på gang. Ja da skulle jeg og klare det.

      1. Denne menneske et et stort menneske med stort hjerte og tøff og mestrer livet gang på gang. Skjønner godt at du beundrer dette flotte menneske høyt. Og hun ser også andres smerte og drar dem opp! Heier på denne flotte dama jeg også!

    3. Flott reflektert ♥
      Jeg beundrer deg jeg. Alltid flink til å gå ut på tur, flink å sysle med ting hjemme, flink å ta bilder, godt humør og pågangsmot. Jeg beundrer hver og en av mine venner. Både bloggvenner, og venner jeg har rundt meg. Beundringen for alt de får til, for alt de klarer å gjøre, selv om livet butter imot i blant. Det er hverdagsmenneskene jeg beundrer. Hver eneste en ♥ Det er det som motiverer meg selv til å stå på, til å forsøke å leve livet til tross for mine egne problemer. Hadde det ikke vært for hverdagsmenneskene, så hadde jeg gitt opp for lenge siden.
      God klem ♥

      1. Tusen takk det var da veldig koselige ord. Ja, du har et poeng der! Hverdagsmennesker har noe eget over seg. Du er et flott menneske Eva med god innstilling til dine venner og bloggvenner og ikke minst deg selv. Respekt <3 God klem fra meg..

    4. Dette var et kjempefint skrevet blogginnlegg, og flott reflektert.

      Jeg beundrer folk rundt meg både i det virkelige liv og bloggvenner når de gjør noe som kanskje er vanskelig for dem. Kanskje bryter de grenser og går ut av kommfortsconen. Da er det beundringsverdig, og i tillegg motiverer det også meg til å gå utenfor mine egne trygge grenser.

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag ❤😊

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk – da er du flink til å se andre mennesker! Bryte grenser og ut av boksen er flott! Ja, viktig å lære og bli motivert av andre..Klem og fin kveld.

    5. Ja, en kan så si.. Å beundre folk pga kjendisstatus har iallfall aldri vært min greie.. – Eller.. Vel.. Det der er faktisk ikke HELT sant, da jeg må ærlig innrømme jeg var blodfan av han Karate-kid -fyren i 12-14 årsalderen (haha)

      1. Hehe…Der røpet du deg! Nei, kjendisstatus er ikke noe jeg beundrer alene..men kan som sagt være menneske bak! Han karatekisen var veldig kul….

    6. Gode og viktige tanker! Jeg vet ikke helt hvem jeg beundrer jeg heller – må være et menneske som er seg sjøl og lever sitt liv uten å tråkke på noen, men likevel får det livet som ønskes! Jeg kommer ikke på noe navn….! Jo kanskje forresten – min ekssvigerfar (84 år idag) – har alltid hjulpet alle, er rolig og snill, har sjelden sagt et vondt ord om noen. Jeg har god kontakt med ham (og ekssvigermor) fortsatt – det er så koselig! Klem <3

      1. Takk, nei ikke så lett dette! Men du har et godt forbilde og beundring i din tidligere svigerfar! Høres ut som et godt sammensatt menneske! Det er jo slike mennesker man beundrer…
        Penger, fasade og slike ting betyr ingen verdensting egentlig. Det er mennesket som gjelder <3
        God klem til deg…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg