En måned er over…….

 

Februar 2023

 

Den hvite måneden er over! 

 

Det er kanskje mange som tar seg et glass vin i dag. Jeg skal ikke det! Men jeg godt ta et glass champagne på en tirsdag eller onsdag..Men føler ikke for det i dag! 

 

Jeg tar aldri et glass for å slappe av eller føle rus, men synes det hører med til en god middag eller hvis man er på en bar. Har ikke noe behov for å ta en alkoholfri drink på en bar..Da tar jeg heller et glass selters. Men når man er ute og spiser, så er det ikke noe problem med noe alkoholfritt i glasset..Hvis jeg føler for det. Synes faktisk alkoholfri øl er godt, slippe den søte brusen.

 

Som da vi feiret eldste sønn på Bursdagsfeiring på Nedre Foss Gård da synes jeg det var hyggelig å dele en flaske vin! Så det er situasjonen og ikke sinnstemninger! Det er stor forskjell på det! 

 

Jeg har hatt en hvit måned nå, helt greit det, men jeg er ikke den som har tellet ned og sett frem til januar var over.. Bare følte ikke for noen alkohol denne måneden..selv om jeg var på Årsmøte og fikk to gratis enheter…Men syntes det var greit å kjøre bil! 

 

Jeg har sett hva alkohol gjøre med mennesker og jeg har sett økonomien på grunn av alkohol gå ad undas..Så alt med måte tenker jeg! 🥰 Et glass til. Jeg har sett filmen og nå går det et teaterstykke..Det er fulle forestillinger, men sikkert et flott stykke som gir ettertanke.. Christianiateaterscene 🥰 vil jeg tro! Filmen var veldig bra.

 

18 kommentarer
    1. Jeg har stort sett hvite måneder hver måned, jeg.😂
      Ikke fordi jeg har bestemt meg for det, men det blir bare sånn.😅
      Det er veldig sjelden jeg drikker alkohol.
      Jeg serverer den stort sett til andre.
      Men det er godt at januar er over og st vi går mot lysere tider synes jeg.🤩🤗🤩

      1. Deilig at januar er over…For den er litt trå sånn etter jul.
        Jeg drikker heller ikke mye..Men er godt når man er på konsert eller ute med noen folk.
        Jeg har også mange hvite måneder..andre ganger ikke.. 🙂
        Lyse tider blir bra!!! God kveld da..

    2. Januar har ikke vært en hvit måned for meg, men jeg koser meg med det ene rødvinsglasset på fredag og på lørdag, og det er det lissom! Alkohol er dyrt ja, spesielt ute, men der er jeg jo sjelden, så…..! Viktig å ikke la seg styre av alkohol i allfall – jeg trenger det absolutt ikke og heldigvis for det! Klem <3

      1. Herlig, synes det er bra du nyter fredag og lørdag jeg..
        Litt av og på her…Noen ganger tar jeg et glass i helga og andre ganger ikke…Klem..

    3. Jeg har ikke hatt en hvit måned. Men drikker ikke mye. Liker et glass rødvin i helga, men behøver ikke ha det hver helg. Slik vi bor er det som regel kjekt å ha bil når vi skal på restaurant eller til venner/familie. Da gjør det meg ingenting å være den som kjører.

      1. Ikke sant, når mam bor utenfor byen så er det greit med en sjåfør..
        En glass kan være godt i helgen det..
        Og en utepils på brygga i sola…Når den tid kommer 🙂

    4. Jeg har faktisk ikke tenkt over at vi har vært i en hvit måned en gang.. Har jeg drukket noe? Ja vi tok hver vår lille øl sist helg…
      Vi feiret t års dag med alkoholfri champanje…
      Jeg er ikke så glad i alkohol lengre… den er ikke bra for kroppen… og jeg tåler lite… så da gjør det seg selv liksom
      Har aldri forstått dette med at man må ha et glass vin hver eneste kveld nesten… eller hver helg osv… Neida vi er alle ulike og godt er det.
      Det gode er at vi selv kan velge 🙂
      klem og gode ønsker for torsdagen

      1. Folk er ulike, og det er fort å komme litt i en dårlig sirkel..
        Ikke så bra..Nei..et glass vin for å slappe av og glass vin til middagen..Kan fort bli for mye.
        Mye godt uten alkohol også…Jeg har også mange hvite måneder. Men vår og sommer så kan det smake med et
        glass vin/øl på brygga i Fredrikstad.
        Klem…

    5. Jeg kan nok ta meg en boks med øl i blant, bare for at jeg syntes det er godt. Det har i grunnen blitt en vane å drikke alkoholfritt øl når jeg er ute å spiser middag, ene og alene for at jeg skal kjøre meg selv hjem igjen. Sjelden jeg er på noe her i byen… Jeg hadde en biologisk far som dratt i perioder, og da var han ikke til å komme i kontakt med. Det var tøft å se den fine mannen bli redusert til en angstfylt og redd person, når perioden var over. Heldigvis har jeg ikke arvet de genene fra ham. Håper du får en fin torsdag, klem 🤗

      1. God kvelden…Uff ja, ikke greit å tenker på. Folk forandrer personlighet og det er ekkelt..
        Et. glass øl en sommerdag er jo bare kos. Ja, man kjører jo ofte og da stopper det seg selv!
        God kveld, klem <3

    6. Her har vi for det meste hvite mnd. Et glass alkoholfritt til maten er godt.
      Og det hender vi tar et glass vin, men det er veldig sjelden. 🙂 Vi er ikke vant til det noen av oss ☺️

    7. Som du sikkert har fått med eg er det ikke mye drikking av alkohol her.. så blir ofte hvit mnd.. Men syns det er hyggelig med et glass øl eller vin av og til.. og særlig når vi er på hotellovernatting om sommeren.. ingen spesiell grunn til at vi drikker lite, syns bare ikke det er så godt.. Da jeg var yngre drakk jeg for å “kjenne det i hue”..hehe… Klem fra meg <3

      1. Herlig svar…Jeg følger bloggen din tett, så det har jeg fått med meg….hehe..
        Kjenne det i hue, orker jeg ikke lenger.. 🙂 Enig med deg, på tur og overnatting og middag så
        smaker det. med glass vin eller en øl. Litt ferie på en måte. Grønn te drikker man jo hver dag, i hvert fall jeg.
        Det er ikke det man ber om på et hotell <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg