Bursdagsfeiring på Nedre Foss Gård

 

Som jeg tidligere nevnte i et innlegg så skulle jeg til Oslo og feire bursdag! I stedet for å bare gå rundt på måfå for å finne et spisested hadde vi bestilt bord til tre på Nedre Foss Gård – stedet ligger langs Akerselva og ca. 10 -15 minutter å gå fra sentrum.  

 

 

 

 

Jeg startet med en tur innom dette stedet..”Gull” og marmor..og kluter til å tørke seg med etter håndvasken – sånt liker jeg… Det føles som litt ekstra luksus og det liker man.

 

 

Flott utsikt til å se kokkene jobbe med maten. 

 

 

Elegant, og på andre siden her ser dere Mathallen på Vulkan på andre siden av Akerselva.

 

 

Godt med skikkelig vinskap, deilig å ha mye god vin å velge blant! 

 

 

Staselig blomst møter oss.

 

Først fikk vi deilig brød med veldig godt smør. Dessverre ikke bilde av det og etterhvert kom det forrett – spekemat + brød der også! Og den patèen – sukk mitt hjerte..

 

 

En av hovedrettene – Pannestekt piggvar på skogssopp/blåskjell og med et dryss m/parmesan. Smakte nydelig ..

 

 

Entrecote med m/maisgrateng. Det er på bildet nedenfor her! Den var utrolig mør og fin og her sparte man ikke på kjøttet. 

 

 

 

Dessert – is med karamellisert popcorn

 

 

 

Pæreis m.m. 

 

 

Vi bestilte Cremant til maten..Cremant er som Champagne – går til det meste. 

 

 

Eldstesønn hadde bursdag og mobilen i hånda da han akkurat hadde tatt bilde av maten.

 

 

Mor og eldste sønn – yngstemann var også med. Men han ønsker ikke bilder av seg selv på min blogg. Og det må man respektere. Eldste sønn fylte 35 år for noen dager siden og det har ikke passet før på mandag. Men han var storfornøyd med gaver og mat og spisestedet..Hit vil vi mer..Ikke billig her, men det vet man når man bestiller. Men fyller man et slikt halv rundt tall så må man slå på stortromma synes jeg.. Interiøret var lunt og innbydende, hovmesteren var ved bordet vårt hele tiden og fylte på med vann og om det var noe annet vi ønsket. Han trengte vi ikke lete etter. Lokalet var vamt og godt..Det setter man pris, slike kalde steder hvor døra går opp hele tida er ikke jeg så glad i. Da kan man jo heller sitte ute ved en varmelampe. 

 

Du finner litt om stedet her også: Nedrefossgård hvis du vil titte litt på menyen og priser og stedet – vi kommer tilbake…Det er helt sant! 

 

Et veldig fint besøk! Tusen takk for oss..

16 kommentarer
    1. Dette så jo trivelig ut… stilig sted og lekker mat ! Kan være lurt å bestille i stede for å finne noe på sparket.. 🙂 Gratulerer til kjekke bursdagsbarnet , på etterskudd.. Så fin du var også.. <3 Vi skal feire yngstesønn på lørdag…hos ham, jeg baker med en kake.. han blir også 35 år.. <3 Klem og fin morgendag <3

      1. Tusen takk, ja trivelig dette altså og stedet var koselig. Ikke masete eller masse stemmer og styr bare rolig og fint
        ikke noe akustikk..Så veldig bra. Så er jo et tips til dere også..For her ble man ikke sliten av være på restaurant.
        Tusen takk og gratulerer masse med yngstesønn…hadde ikke med kake jeg da..Veldig lurt å bestille slik, ble litt mer luksusfølelse også enn å bare “dette” inn et sted..
        Men når han kommer hjem en tur så får vi spise eplekake fra fryseren. klem <3

      1. Takk Takk, alt sammen var helt nydelig…En nydelig kveld dette!
        Selv om jeg ble trøtt neste dag på jobben! 🙂
        Sent hjemme og tidlig opp, hehe…

    2. Jeg har ikke vært der å spist selv, men hørte noen kolleger snakket om det å roste det opp i skyene 🥰 På Mathallen/Vulkan har jeg derimot vært flere ganger. Ha en fortsatt fin torsdag, klem 🤗

      1. Et virkelig flott sted og kan anbefales på det sterkeste altså, alle sa…”hit skal vi tilbake”.
        Tenker jeg skal prøve en lunsj der en dag også..
        Mathallen er gode saker ja <3

    3. Ojojoj!🤩
      Der ser både stedet og maten helt nydelig ut.🤩
      Man skal kose seg og nyte livet så godt man kan.💕 Gratulerer så mye til 35-åringen!🌸🍻
      Nyt kvelden!🤗

      1. Tusen takk, ja vi er livsnytere og benytter alle anledninger som er til dette <3
        Enig, man skal kose seg her i livet 🙂
        Takk takk, ja 35-åringen var utrolig fornøyd.

      1. Tusen takk, veldig koselig dette ja..Vi kosa oss veldig <3
        Perfekt sted hvor det var nydelig service og man følte seg som en god gjest..
        Deilig følelse, klem….<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg