Mathallen på Vulkan

 

Har du vært i den 7. himmel under et måltid? Det var jeg her, og jeg spiste noe som heter Pintxos, små smørbrød som blir varmet i en ovn på 185 grader – slik at alle smaker smeltet sammen! Det var så godt at jeg kunne spist 10 slike på rappen, men siden vi skulle videre til neste Mathall så måtte man være streng med seg selv – noe jeg ikke liker når det gjelder mat og drikke! Les gjerne litt her: BARRAMON Denne tapasen (Pintxos) har fått navn etter pinnene som holder maten sammen. 

 

Det er en slags type tapas, jeg har jo vært i Madrid og det minnet meg veldig om det man fikk kjøpt der! Men som sagt, denne munnfullen var en form for magi sammen med en utsøkt hvitvin, spansk så klart og tørr. Gjett hvem som skal snart til denne mathallen igjen, joda det er Solliv! 

 

 

 

 

 

 

I denne mathallen er det alt. Steder man kjøper ting som kaffe, ost, grønnsaker, kjøtt, lakris etc etc..Altså en haug med butikker inne i en hall + at mange av butikkene har spisesteder man kan sitte ned og ta seg godt drikke og noe å spise på, eller kjøpe med å ha med hjem i pose eller mage.

 

Her er alt hva man kan ønske seg….Du går ikke tomhendt ut herfra for å si det sånn – her finnes noe for alle matglade mennesker…Dette er bare noen bilder, jeg tok masse bilder, men innlegget blir ikke bedre med flere bilder tenker jeg. 

 

 

Men er ikke billige varer, det er ikke svenskepriser….på kjøtt!. Kjøttprisen lå vel på x 3 av den svenske prisen man tar for samme type kjøtt på Nordby! Men det er delikat og gir deg litt luksus!

Dette måltidet her – ga meg luksus som jeg sjelden har opplevd..Lenge siden nå i hvertfall, det å få den gode følelsen og føle at man får noe igjen for pengene og ikke sitter igjen med en litt dårlig følelse. Det får man ikke her. Les gjerne litt om mathallen her: MATHALLENOSLO norsk og internasjonal mat – nydelige råvarer! 

 

 

N y d e l i g

16 kommentarer
      1. Jeg elsker alt med luksus……hehe…
        Et utrolig flott sted, jeg kunne gått der i timesvis og sikla på noe….jeg elsker kos og hygge og mat!

      1. Veldig mye god mat her, fantastisk å vær der. Ja, jeg handler ikke så mye kjøtt jeg heller. Har ikke vært i Sverige på veldig lenge. Men sønn min handler hjem til seg.
        Jeg spiser jo veldig lite kjøtt…Du er flink og støtter norske bønder! Alle honnør til deg.

    1. Synes det er artig bare å gå inn der og snuse inn duften, og se på alle forskjellige produkter. Noe blir spist, og noe blir handlet der ja! Fint med sånne utflukter. 🙂

    2. Det er en stund siden jeg var i Mathallen og koste meg med god mat, for det er det mye av der. Da jeg var avdelingskontakt for HK klubben for noen år siden, var vi på samling på Vulcan. Da fikk vi omvisning i Mathallen og spiste utrolig god mat på et sted jeg har glemt hva heter, men som også dessverre er lagt ned.

      1. Høres ut som en flott stund og herlig besøk.
        Virkelig et sted med mening ja – alle disse fristelsen og man føler at man lever når
        man setter seg ned og nyter et godt måltid her! Fantastisk…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg