en liten pjusk en

 

God ettermiddag. Da har vi spist middag her i heimen. Ble fisk (torsk) og med tilbehør som ris og salat. Ble veldig godt! Fisk stekt i ovnen. Lettsaltet torsk er enda bedre da, men på en annen måte. Vi spiser jo alle måltider her hjemme og lager maten selv. Så må være litt på hugget når det gjelder mat nå. Annerledes enn når det bare er meg 🙂

 

Fant en enslig liten Hvitveis på turen i går. Ikke klart bilde. For denne befant seg på et fredet område for Blåveis. Så måtte bøye og strekke meg så langt jeg kunne. Ikke lovlig å trå inne på dette området.

 

Du kan se innlegget om Blåveis her: Mange bilder av Blåveis 

 

 

Her er skogen med Blåveis.

 

Ellers så håper jeg alt er bra med dere. Jeg er på jobb hver dag. Så dagene mine er ganske som før. Først på jobb og så turer i skogen. Og husarbeid før eller etter. Blir også mer husarbeid med folk i huset og det vaskes mer her inne nå. Litt TV-titting på kvelden. Har ikke fått strikket eller lest noe. Tida går til å lese nyheter <3 Må følge med synes jeg. Selv om andre gjør motsatt og prøver å la nyhetene om Corona  ikke bli en del av hverdagen. Jeg følger med ekstra på grunn av mamma. Besøker henne ikke nå! Men handler da. Men det er en gang i uka.

 

Hvordan gjør du det?  Er dagen din veldig annerledes.  Min er jo ganske som før. Les innlegget om sumpen her: Opp av sumpen Vel så ikke veldig annerledes liv på meg. Men savner å ta en kaffe ute da! 🙂 

 

Det er få ting som tar så lang tid som å lære en flue personlig å kjenne.

16 kommentarer
    1. Kjempekoselig blogginnlegg. Godt å høre om dagene dine 🙂

      Mange har fått dagene sine snudd opp ned, og jeg følger med alle sammen som har fått jobbene sine revet opp med roten.

      Selv er jeg jo 80% ufør, og til daglig har jeg struktur på hverdagen min. Står opp til samme tid hver eneste dag. Etter jeg har spist frokost drar jeg på trening. Når jeg kommer hjem spiser jeg lunch, så øver jeg på fløyta og piano. Så setter jeg med ned for oppdatere meg på PC’n. Hvis jeg skal på kor øver jeg på sangene vi skal synge. Skal jeg på et møte forbereder jeg meg på det. Mannen min kommer hjem kl.16.30, og vi spiser middag kl.17.00. Noen kvelder er jeg på korøvelse, og noen kvelder er jeg på styremøte eller komtearbeid.

      Jeg gjør alt jeg kan for å ha struktur i hverdagen nå også, og står opp til fast tid. Har lagt inn hjemmetrening 3 dager i uka. Da kjører jeg stryketrening med strikk og flasker på yogamatta mi. Øver fremdeles på fløyta og piano, og jeg pugger sangtekster, for vi må jo forberede oss på sangene vi har på planen senere i vår.

      Mannen min og jeg har også avtale med noen av våre omgangsvenner og søsknene våre at de kan komme til oss og vi til dem. Er ikke så mange når vi treffer venner/familie. Maks 4 stk. Ikke mer. Da tar vi de forholdsreglene med 1 m avstand og vask av hender.

      Ønsker deg en kjempefin torsdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk, veldig koselig kommentar. Veldig mange triste tilfeller der ute nå. Heldigvis så er jobben min ganske så normal. Litt annerledes er det jo. Men ikke drastisk. Jeg gjør ingenting sosialt nå. Det tør jeg ikke.
        Men vi får håper det snart blir normalt…Klem fra meg.

    2. Her er dagene veldig annerledes. Vi har plutselig BARE pc-jobbing. Jeg er gørr sliten i kroppen. Å det er masse ting å lære seg på egenhånd 😮 Ellers er jeg mye inne, og bare med Hr Frodith. Annerledes dager ja 🙂

    3. Gøy med hvitveisen da..ikke sett enda..men vet om et sted det pleier å være mye.så får kjøre ut dit en dag snart 🙂 Dagene mine er ganske vanlige..følger litt ekstra med på nyhetene..må jo det..men prøver å ha fokus på noe hyggelig også.. 🙂 Kjenner ingen fluer personlig nei..hehe… Klem <3

      1. Veldig gøy altså…Plutselig så denne! Ååååå, sukk….Må følge med på nyhetene synes jeg. Hehe…bllir som å se maling tørke….Dersom man har god tid om dagen 🙂 Klemmer

    4. Min dag er som alltid før igrunn… jobber, trener, går, spiser og sover….. det er det jeg rekker om dagen! Kjenner mer stress pga alle tiltak, men er ikke annet enn en avlyst frisørtime som har ramma meg foreløpig! Men – snart er det bobil-sesong, og det er jo ikke lov å reise……. det blir spesielt! Klemmer <3

      1. Spesielle dager for mange nå. Blir rutine og litt ekstra mye styr, men men må vel hjelpe etterhvert…Nei, reise kan du se langt etter. Ikke lovlig å ta en båttur med sin egne lille jolle en gang…Vi må bare følge med hva myndighetene sier og gjør. Klem…

    5. tenk du har funnet kvitveis,ja det er nok en litt annen klima hos dere,hos oss ser jeg ennå bare snøklokker ,men det kommer nok fort når det kommer :=) mine dager er nok som ellers i året,bortsett fra svigermor som ikke får komme ned til oss,vi snakker litt i gangen mellom etasjene ,men det må være slik en stund framover siden min mann er ute på jobb og kan komme med smitte hjem

      1. Veldig tidlig å finne hvitveis synes jeg også. Og nå har det vært sol og ganske varmt noen dager så nå dukker det opp store tepper snart. Må være forsiktig. Jeg er jo på jobb hver dag. Tenker på det. For det er en del folk der. Men gjør alt jeg kan for å være forsiktig…Ikke greit…

    6. Jeg også fant hvitveis i går og det er jammen tidlig. Vakker er den. Her er livet redusert når det kommer til det solsiale, men sånn er det jo for oss alle. Håper det går fort over så jeg kan reise hjem til mine igjen og treffe venner og famile både her og der. Men jeg klager ikke, alle er friske og raske og vi har da telefon heldigvis. Ha en fin dag. Klemsiklem:)

    7. Dagene mine er ikke særlig annerledes enn ellers. Men jeg begynner å kjenne på at jeg ikke kan besøke famile eller noen andre hvis jeg skulle få lyst og ork til det. Følger med på nyhetene hver dag jeg også. Men ikke så mye som til å begynne med.
      Ønsker deg en flott dag😚

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg