En lapp – et teppe

 

God kveld i høsten! Det er tid for innesysler og varme kopper med te! 💙 For noen dager siden begynte jeg på en lapp som skal bli et teppe En lapp på et år! Tidligere ble det en lapp om dagen Vel, jeg rotet rundt og samlet det jeg hadde av diverse ull i en flyttbar kurv. Slik at det er lettere å jobbe med å finne rester. Det er ikke bare rester i kurven for det er en del hele nøster også! Jeg liker å gå i garnbutikker og titte og særlig på trappa på utsiden. Der kan man finne utgåtte farger blant annet og det gjør da ingenting i disse bestemors-rutene! Så et godt tips – hvis du føler at du har for lite garn til et “resteteppe”.

 

 

I dag fant jeg disse nøstene, utgåtte farger! Var ikke så mange forskjellige farger i denne kurven. Men jeg fant grønt og blått som jeg synes passet med de fargene jeg har her hjemme! Som dere ser så bare hekler jeg en lapp og fortsetter rundt og rundt  – slik at når det er stort nok så fester jeg siste tråden og er ferdig med dette teppet. Fester og hekler tråder inn med det samme! Men du kan lage mange lapper også og hekle eller sy sammen til slutt! Mange muligheter, hele poenget er jo å sysselsette seg selv denne høsten! Gjøre noe man synes er hyggelig og gir litt mening! 

 

 

Fant skikkelige julefarger også, dette blir noe annet jeg tenker ut. Begynner ikke på det i dag, men er prosjekt til jul! Må ha litt forskjellige ting å sysle med, så det ikke blir kjedelig. Liker å variere med strikking og hekling, variasjon er viktig vet dere. Samme med bloggen, liker å variere innholdet med litt forskjellig – hvis ikke kjeder jeg meg selv! 

 

🌿

 

Stakk innom en matbutikk og fylte et deilig beger med masse forskjellig til en deilig salat. Skal gjøre mer altså, synes ikke det var så dyrt jeg, det koster å kjøpe diverse grønnsaker og kjøtt/reker/kylling og kutte selv også! Så det ble middagen i dag sammen med et rundstykke 🙂  Kjempegodt!!!

 

En kos og hyggelig dag!

14 kommentarer
    1. Spennende det teppet! Kjekt å bruke rester også….! Spent på å se juleprosjektene dine etterhvert! Salat kjøpt ferdig på butikken er topp – kjekt når en kan plukke akkurat det en liker! Deilig middag! Klem <3

      1. Tusen takk, artig å ha noe som bare ligger der i kurven og som ikke haster.
        Fine farger blir det uansett! 🙂 Klem…
        Blir noen hjerter og slikt tenker jeg <3

      1. Tusen takk, det blir et fargerik teppe! Rundt og rundt og rundt og tar litt innimellom! 0 stress…
        Ikke sant – det må varieres og hva som er kjekt å ta med på tur! 🙂

        God morgen og en fin dag til deg!

      1. Takker, viktig å bruke opp garnet. Det er jo penger i små nøster også!
        Og alltid folk som kanskje vil gi bort litt og har man for lite så sper man bare på med et par billige nøster!
        Klem og fin kveld.

    2. Spennende prosjekt du har begynt på. Jeg har tre tepper her i kurven. To med ruter, og sydd sammen. En som er heklet med restegarn. Vet ikke hva det mønstret heter. Godt å ha tepper når man skal ligge på sofa å sove en lur. Nå hår jeg ikke rørt håndarbeid siden august.
      Fin dag til deg. Klem

      1. Tusen takk, alltid deilig med tepper og stas med hjemmelagd.
        Håper du snart er i gang igjen med litt håndarbeid. Men så var det de klutene da og garnet du venter på!
        Ønsker deg en fin kveld og klem herfra.

    3. Oy, det må bli tungt etter hvert, men vakkert! Fint med restegarntepper. Jeg kjenner flere som har strikket sånne i alle mulige farger, de er også så vakre. Det får framover med mine lapper også. Nå synes jeg faktisk det er morsomt igjen. Klemsiklem 🙂

      1. Tusen takk, så gøy at du trives med dine lapper.
        Dette blir jo et ferdig teppe så er jo tyngre enn en lapp. Men sånn blir det når man strikker et
        teppe også! Og det er jo veldig populært, men det er stort. Men man har det på fanget og det varmer og er ikke tungt for ermene.
        Klemmer…

    4. Av dine valgte farger så liker jeg rødt. Jeg liker rødt og svart. Er også glad i risa, haha.. men yndlingsfargen er lilla. Kos deg med håndarbeid Solliv 🥰

      1. Flotte farger du kommer med her. Liker farger jeg. Men grønt og lilla er di fargene jeg har likt best tidligere.
        Men nå er jeg fan av de fleste! Mangfold vettu…Rødt, orange, gult, grønt, blått, indigo og fiolett! Hva blir det: ROGGBIF
        Fargene i regnbuen…<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg