En kald arbeidsuke er over

 

Kvelden her og fyr i ovnen. Deilig…i kulda..Kald uke med snø og glatte. Det er vakkert, men også mer slitsomt for oss som må ut den døra hver dag! Og kjøre bil på glatta er bare så pyton!  

 

Bål i ovnen hver kveld er jo koselig. Liker å sitte se på flammene. Det gir ro! Men tar tar noen timer før det er god varme – har jo på strøm også da! Men når det er så kaldt som nå så er det ikke lunt her hjemme når jeg kommer fra jobb! 

 

 

Men er stolt av meg sjøl – har kommet meg ut på tur hver eneste dag denne uka også! Selv om det er mer å kle på seg. Pakke seg inn! 

 

 

Akkurat passe med snø så ungene får prøvd akebretta sine! I den gamle hoppbakker her på Kråkerøy er det yrende liv. Får se om jeg får gått bort der i morgen. Bare sett fra veien når jeg kjører! Men du ha en knakende kjekk fredag…skal kose meg med litt bobler jeg: sparkling tea og Musserende te  

 

 

Gi deg selv et pauserom gjennom hobbyen din! 

16 kommentarer
    1. ja når det er så kaldt trengs det mer varme og flere lag med klær ,fortsatt -9 ute hos oss men det skal snu og bli mildere fra i morgen og det er helt greit ,liker ikke att det er så kaldt som nå

    2. Masse klær må på, og ut fyker vi 🙂 deilig ute uansett! Kos med fyr i ovnen – men det tar litt tid! Jeg installerte varmepumpe i høst, det hjelper veldig når jeg jobber lange dager – alltid litt varmere enn tidligere! Glad jeg kunne gjøre det! Klemmer og nyt kvelden! 🙂

    3. Så flink du har vært, her har det ikke blitt en eneste tur denne uka. For det første har jeg jobbet mye overtid og det har vært svinkaldt. To av hundene har løpetid så da er jeg ikke så lysten på å gå i nabolaget og annonsere til alle hannhundene at det er noe på gang. Men når det blir februar er det lysere på ettermiddagen etter jobb og det blir turer hver dag igjen, forhåpentligvis.

    4. Så kaldt som det har vært denne uka, må jeg innrømme at jeg ikke har kommet meg ut på tur.
      Synes det er ett pes med all påkledninga.
      Men det er jo egentlig bare en dårlig unnskyldning.
      Det er så varmt og godt og holde på med noe inne.
      Glad for at jeg slipper ut og kjøre bil hver morgen.
      Det er fordelen med å være pensjonist.

      1. Ikke lett å komme seg ut på tur når det er kaldt og glatt. Må også tenke på helsa! Det er virkelig et pes med bilkjøring alle disse klær man må ha på! Sånn er det! Nå er det vinter – ønsker deg en fin lørdag! Klem..

    5. Jammen er du flink. Her har det vært tur annen hver dag denne uka og sånn er det bare noen ganger. Men sola skinner og det er fint i dag, så kanskje det blir en lang tur etterpå. God helg! Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg