Det meste regner bort

 

Synes synd på de som arrangerer fest for tiden…Det er ikke lett å planlegge vær og vind – blir jo som det blir..Men regn på sike festivaler eller Kulturnatt er jo bare dritt..

 

Jeg elsker Kulturnatt og har vært på det år etter år her i Fredrikstad, men i år er det ikke. Kommunen har vel ikke penger… Men jeg fikk høre at det var i Halden by. Så jeg dro i vei med VY og ikke NSB Tidligere innlegg her:  kulturnatt og her Kulturnatt 9. – 10. september 2022

 

Jeg sjekket værmelding før jeg dro, det skulle yre litt – men ikke plaske ned..Men det plasket ned i bøtter og spann..Så var jo ikke mange sjelene ute kan du si..Så burde holdt meg hjemme, men så er jeg glad i turer og folk og å finne festivaler og konserter og alt som hører med det da..Så jeg dro i vei – mot regnet……

 

Og spise softis i regnet, fristet ikke meg altså. Vet ikke helt åssen den blandingen smaker. En softis med dryss av høstregn…Nei, takke meg til et dryss av sjokolade på isen uten regn 🌂 Alle butikkene i Halden hadde langåpent og det var lagt opp til stor fest! Bare kjedelig altså…Paraplyer –  og ut og inn av butikker passer lissom ikke sammen..

 

Ny dag, – det er Kulturnatt i Halden i dag og kveld også..Men jeg holder meg nok her i Fredrikstad. 

 

 

Noen ganger skulle man kunne ønske at man kunne trykke på en knapp og vipps så ble det SOL  – yrende liv og folk i gatene og musikk og dans. Men men det går lissom ikke an å trylle…Men du:

 

NYT LØRDAGEN – KOS DEG!  

 

16 kommentarer
    1. Det er slike kulturnetter mange steder, tror det er her i byen også. Men enig at det er dritt med regn på slike dager. Skal på tur snart, må ut. Tok en oppvask i dag og det ble 5 maskiner med klesvask i går. Deilig duft av rent tøy. Ha en fin dag.

      1. God kvelden Helge, vask blir det..Jeg har vasket en god del tøy i dag jeg også. Vasker for mamma og
        det blir mye vask derfra sykehjemmet. Men sånn er det.
        Avhengig av godt vær på slike arrangementer, men september er lunefull – slik som april..
        I går regnet det bort, trist for folk som har jobbet masse med dette. Og trist for de som driver butikker.
        de kunne jo hatt et godt salg denne helgen. Men i dag sikkert ok..
        God kvelden og kos deg masse.

    2. På denne tiden av året kan været svinge både mot sol og regn, så det er risikabelt å ha arrangement ute på denne tiden av året. I går plasket det ned her i Oslo også på kvelden og natten, i tillegg var det ganske kjølig også. Klems 🤗

      1. Ikke sant, ustabil årstid. Men de vil vel ha mørket tenker jeg..Og må man vente såpass
        ut i september med Kuturnatt. Men vi er ikke syden her i Norge. Og regn og surt kan det være, i går var det
        ufyselig vær.
        God klem og fin kveld..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg