Kulturnatt 9. – 10. september 2022

 

 

Kulturnatt 9. – 10. september. Altså det er i morgen også, så får ta en titt igjen da! Det er jo ting som skjer mange forskjellige steder i Fredrikstad og Gamlebyen. Her er bare fra sentrum, været var dårlig, begynte å regne også! Så tok et par runder jeg og gikk innom biblioteket der skjedde det også litt og det var åpnet til kl. 22:00 i kveld! Og det er jo ikke det samme som som skjer i morgen, da er det andre steder og andre folk!  Kuturnatt er altså noe som som skjer i kriker og kroker over hele Fredrikstad sentrum og Gamlebyen i to hele dager..

 

 

Kultur kan være så mangt! Her var det en slags dans hvor man skulle holde hender samtidig som man beveget seg! 

 

 

Litt fra bilparken 

 

 

Fontenen ved Domkirken – ved Domkirken var det satt opp masse telt og lyskastere. Så tror det skjer mer der i morgen! Aktivitetene er jo fordelt på steder og tid og dager! Skal titte på programmet jeg har. 

 

 

Nede ved elva, her var det konsert og gratis mat og is og popcorn..mest for ungdommen!

 

 

Flott konsert – det er noe høytidelig over dette! 

 

 

Her var det noe for de helt yngste – lego er gøy! 

 

 

 

Dyktige folk her, artig å kunne danse swing..Dessverre ikke god på det jeg..Men kjenner den dansefoten beveger seg når man står slik og ser på! Gøy! 

 

Godt å komme hjem, for ble skikkelig guffent ute..Tar en titt i morgen også jeg hvis det passer slik! 💜

 

N a t t a 

8 kommentarer
    1. Morsomt å rusle rundt og se på alt som skjer slike dager og helger når de arrangerer kulturdager/netter 🙂
      God lørdag til deg 🙂 klem

      1. Det er helt topp at det skjer ting i byen for ALLE og det er jo gratis. Var til og med gratis buss i 2 dager. Topp.
        Været la et demper på mitt besøk, da det er kjedelig å forflytte seg rundt store områder med øsregnet som kom.
        Men fikk sett litt og ny dag i dag 🙂
        Kos deg med dagen..

    2. Så gøy at det er så mye som foregår hos deg i helga 😊
      Får håpe på litt bedre vær i dag da. Her var det også grått i går. Men jeg tror ikke det var regnvær. Det er like grått i dag også. Høsten har nok banket på nå.
      Ha en fin dag uansett vær 🥰

      1. Tusen takk, været er grått og litt rufsete..Men ok temp nå. Vært i skogen og nå skal jeg snart til byen og titte litt!
        Moro med ting som skjer i byen og som ikke koster penger! Sånt er jeg stor fan av altså! 🙂
        Vi trenger kultur, vi trenger noe annet enn bare butikker og restauranter!
        Fin dag videre ,nyt 🥰

    3. Her var det masse forskjellige! Og så et skikkelig korps da – hvilket var det???? Husker Greåker hadde et sykt godt et….! Lego er gøy – håper farmors (snart) lillegull blir en skikkelig lego-bygger – jeg har MASSE Lego fra pappan hans var liten! Klem…. <3

      1. Du var ikke langt unna – Lisleby musikk-korps, Lisleby og Greåker er ikke langt fra hverandre.
        Lego blir man aldri lei vettu…Har masse lego jeg også, men dårlig med små her!<3
        Moro å gå sånn å titte! 🙂 klem…

        1. Ikke verst gjetta da…. jeg spilte i Nanset Ungdomsmusikkorps – og var på Greåker og hadde en konsert med dem etter at vi hadde spilt “mot” dem i NM tror jeg det var….! Kanskje dukker det opp noen små legobyggere hos deg også etterhvert da…. ellers får vi bygge sjøl, hihi! Klem igjen 🙂

          1. Veldig bra gjetta av deg! Jeg har jo selv bodd på Lisleby og husker det var mye korpsmusikk der.
            Skal aldri si aldri – plutselig en dag så er vel ting på gang! Men det får man ta som det kommer…
            Lego er gøy og man kan jo bare bygge litt sjøl også som du sier …<3 Alt er lov når det gjelder lek..God kveld videre…God klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg