det ble ingen ny tur i dag

 

God lørdag! Dagen i går ble jo fin: Vaffelbua i Særp og Jeg trener 

 

I dag: Sol og flott vær og litt puddersnø, jeg fikk gått en god runde på dagen i dag. Etterpå ble det litt styr igjen! 

 

I går havna mamma på legevakta med ambulanse..så videre til akutten på sykehuset og der ble hun til i dag. På formiddagen ringte min telefon og det ble lagt igjen talemelding for jeg tok ikke telefonen. Jeg er ikke kontaktpersonen i familien, men på grunn av ferie hadde jeg blitt satt opp. Jeg hørte selvfølgelig ikke noe av det som ble sagt..skummelt når man ikke hører! Visste jo faktisk ikke om det ble meldt om dødsfall eller henting! Heldigvis så ringte sykehuset også min svigerinne. Det var henting og hun kjørte og hentet mamma og jeg kjørte hjem i huset til mamma slik at vi var to som kunne hjelpe hverandre!

 

Mamma kom hjem, det var tatt masse tester av henne på sykehuset og hun var rett og slett dehydrert…Så får vi se nå da om hun igjen får i seg nok væske. Hun ble nok det etter den omgangssyken hun hadde, merket jo bare på meg selv hvor uvel jeg ble og lenge det satt i og da må det være ille når man er 30 år eldre + dement..Så gikk lissom hele denne dagen og ettermiddagen…Stekte meg bare et par fiskekaker her i kveld..

 

Sånn går nu dagan…

 

 

22 kommentarer
      1. Tråkige greier og mye styr!
        Jeg ble plutselig satt opp og jeg kan ikke være den som blir ringt til. Det å høre hva folk sier i telefonen er håpløst og en talemelding nesten helt håpløst…Hørte bare et ord og da skjønte jeg at det ble ringt fra sykehuset.
        Ordet jeg hørte var Kalnes og det er det sykehuset heter. Nummer googlet jeg og det kom opp som ukjent nummer.
        Så jeg var rask på chatten til min svigerinne! Så sammen ordnet vi dette <3

      1. Ja, de glemmer både å drikke og spise selv om det står tre glass foran dem!
        Akkurat som de ikke ser det som står rett foran nesa…
        Og føler sikkert ikke sult og tørst lenger…Ikke når man er dement!

    1. God morgen 🙂

      Huff da …. trasigt med mor som havnet på legevakta.. dehydrering er trasig. Man vet jo ikke om de får i seg all veske de trenger… og den omgangssyken tok nok mange lagre fra kroppen ja…. Godt der var andre også som kunne hjelpe din mor.
      Godt når det går godt <3

      klem

      1. Tusen takk for gode tanker. Ikke lett så får håpe hun drikker og spiser igjen..
        Men hun må gjøre det selv, verken vi eller hjemmesykepleier får fulgt opp 24/7.

    2. Det er ikke mye kjekt. Min mor er helt borte av demens. Men for en del år siden hadde hun tydeligvis spist noe dårlig mat. Jeg fulgte henne til legen, og hun sa “tror du jeg er gravid?” Tragisk, men det hjelper så lite å bli trist, så jeg måtte bare si, man vet jo aldri. God bedring til mammaen din

      1. Takk for gode tanker…
        Vi får håpe og tro at hun tar til seg drikke igjen…
        Hån må jo gjøre det selv..Hjemmesykepleier er jo ikke der hele tiden!
        Fryktelig sykdom dette! <3

    3. Huff, det er ikke koselig når det er noe med foreldrene våre. Godt det gikk bra! 🙂

      Kulåsparken lekte jeg mye i som barn. Vi bodde ikke så langt unna. 😉

      1. Tusen takk! Det gikk bra denne gangen, men vi får se hvordan dette går videre <3
        Fint i denne parken! Og masse nydelige roser, så blir en ny tur dit når disse blomstrer!

      1. Ja, hun kom seg fra sykehuset og må ville det selv nå…
        Får håpe det var omgangssyken som satt henne tilbake! Hvis ikke det jo fort gjort
        å havne i samme situasjon igjen.. <3

    4. Så godt det gikk bra med moren din. Det er ikke alltid lett å få i seg nok væske etter sykdom. Glad du har flere som kan hjelpe til, det er vanskelig når man ikke hører det de sier. Klemsiklem:)

      1. Helt håpløst for meg å prate og høre telefon…prate kan jeg jo, men å høre motparten..
        Der er det blåst!
        Vi hjelper til så godt vi kan…men ikke lett altså…Vi får se hvordan det går! <3
        Klem…

    5. Uffameg – stakkars mamman din! Trasig når hørselen setter en stopper for slike beskjeder – men godt at dere fikk ordnet opp! Du er snill og god <3

      1. Vi fikk ordnet opp….bra det da. For jeg hørte jo ikke beskjeden og det er
        ikke greit altså..Vært hos mamma i dag også…hun er redusert…Så vi får ser hvordan dette går! <3
        Tusen takk snille deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg