Jeg trener

 

Jeg trener! Folk har begynt å reise igjen. Turer rundt i Norge med fly og tog..turer til utlandet. For meg så tar det litt tid å vende seg til å reise igjen. Etter to år vi helst bare skulle være hjemme. Ikke bruke kollektiv transport…Kjøre bil på lange strekninger orker ikke jeg, er ikke glad i det. Liker best tog, buss og fly da..Men vi har jo sett bilder av flyplasser at det har vært mye stress…Stress er jeg dårlig på, så da koser meg seg bedre hjemme i grunn..

 

Så jeg får begynne å trene på små turer med tog og buss til å begynne med. Hvem vet kanskje det blir Kreta til sommeren..💙 

 

 

Så jeg begynner å trene så smått. I går ble det en liten togtur til nabobyen Sarpsborg eller Særp som vi sier her i Fredrikstad 💙

 

 

Gikk rundt i parken som ligger i byen, parken heter Kulåsparken. 

 

 

Koselig park som man kan tusle rundt eller løpe på stiene. Flott park som har mye å by på 💙 Mye fint å se og rolig og deilig, ikke noe larm eller bråk! I går var det nydelig vær og jeg kjente sola varma skikkelig! 

 

 

En liten dam med salamandere var det også! Den var islagt, så etterhvert så ser man kanskje små rumpetroll i den dammen..

 

 

 

Innlegget om Vaffelbua finner du her: Vaffelbua i Særp et koselig sted! Det er morsomt å finne perlene i andre byer og de ligger som regel ikke i et kjøpesenter eller i gågata! Litt utenfor er alltid et sted man bør lete…

 

Etterpå tuslet jeg rundt i kjøpesenteret i byen og var innom noen butikker. Kjøpte ikke så veldig mye, gidder ikke dra på masse klær..hjem her. Liker best interiørbutikker, fant en blå skjerm som passet fint til en lampe jeg har her i stua! Etterhvert busset jeg hjemover til Fredrikad og gikk så 4 kilometer hjem til Kråkerøy her! En fin dag med bybesøk og mange skritt, så kan ikke klage på det! 💙

 

 

Fin utsikt på jernbanestasjonen i Sarpsborg! 

 

Ønsker deg en fin lørdag! 

26 kommentarer
      1. Veldig fint med vår, det kom litt dryss i natt na, men smeltet fort i sola…
        Bare litt på skyggepartier igjen..
        Salamandere og gjedde, vel – hvor smart er det?

    1. Så kjekt at du har kommet litt i gang igjen.
      Mange fine bilder fra Sarpsborg.
      God helg videre til deg.
      Og jeg har gått en halv times tur idag sammen med datter og barnebarn som er på besøk.

      1. Tusen takk, Sarpsborg har mye å by på dem.
        Deilig å begynne forsiktig med å være på tur, trene seg opp.
        God helg og fin kveld videre 🙂
        Så bra du har vært på tur i det fine været..

    2. Har aldri hørt om den parken før, så det var en fin “titt”. Ja, vi må trene oss opp til å farte igjen. Det er ikke mange gangene jeg har vært utenfor Oslo-gryta de siste to åra. Utenlands har jeg ikke vært siden Frodithen og jeg var i Sverige to uker før Norge stengte ned. Det blir nok trolig bare innenlandsreiser i år også, men man skal aldri si aldri… 😉

      1. Veldig fin park og stor scene der også med atrium..heter det vel. Plass til 6000. Så mange fine konserter i denne
        parken. Vært dårlig nå da i to år…Men nå er vi i gang igjen..
        Lenge siden jeg har vært i Sverige også. 2,5 år tror jeg. Så vi får se hvordan det går nå..
        Håper jo på å reise litt utenlands igjen, men masse å se på her i landet også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg