De røde bæra lyste opp!

 

God kvelden…plutselig var det helt rødt ute…ikke bare denne! Men mange slike busker på et sted! Det pyntet skikkelig opp! Mener og tror det er Krossved. Giftig busk og bær for oss mennesker! Men selv om det er giftig for oss mennesker så trenger det ikke være giftig for fugl eller dyr! Men fugler kan også spise giftige bær, det går bra for frøene kommer hele ut igjen..Vi spytter også ut kirsebærstener f.eks..Det handler om hvordan vi er innvendig. Og alle vet at mennesker og dyr/fugler er forskjellig skapt! Det er jo det som er så vakkert med naturen. Det er noe for alle! Og masse brød er ikke bra for fugler! Det er junkfood for dem altså….

 

Nå vela jeg meg litt bort. Skulle jo bare fortelle om røde bær jeg! Som dere vet så kaller jeg slike røde bær for dangelbær! Tidligere innlegg om det her: dangelbær er det vel ikke – men 

 

 

En ting er sikkert, naturen gir meg så mye! Det gir meg energi gjennom dagen! Og innlegget fra i morges finner du her: snart er det advent 

 

Ønsker en fin kveld. I dag hadde vi deilig hjemmelaget fiskesuppe og til dette hadde vi hvitløks-baguetter! Var fantstisk godt altså..Fiskesuppe er noe av det beste jeg vet!

 

 

Tiden strekker til for den som vil bruke den.

8 kommentarer
      1. Tusen takk, jeg har bestandig sagt Dangelbær jeg. Selv om det har en annen betydning. Men det blåser jeg i..Passer bra! Ikke sant og da blir det mat til alle! Fiskesuppe er nydelig….Fin kveld videre til deg. Sitter og leser Lev Landlig, koselige blad!

    1. Artig med alt som stikker seg frem i en heller mørk og svart tid 😀 Og jada… går fort mot advent nå.. og mange spennende dager….. 🙂 Klem

      1. Tusen takk, dette var utrolig å se – hele skogen var rød! Så mange busker på en gang! Aldri sett før! Nok å pusle med utover nå…:-) klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg