dangelbær er det vel ikke – men

 

God ettermiddag til dere! Holder på med middagen og titter over bilder jeg har fra turen i dag! I dag ble det veldig mye “rart” – Dangelbær i skauen! Hehe…

 

 

Det vel ikke det da. Men krossved! Nydelig busk med rød bær! Vet ikke så mye om denne egentlig! Men bærene her er ikke spiselige! Ja, hele busken er giftig!  Men flotte og røde henger de der…….. Les litt her også! Wikipedia – Krossved 

 

 

Ding dang…..

 

Mye flott å finne på turene..Bare å titte litt rundt seg og SE! To mennesker kan gå samme løypen. Den ene personen er helt bergtatt av alt som finnes! Den andre personen så ingen ting. Lengtet bare hjem til TV og dusj! Vel…….Jeg ser og i dag så jeg disse røde flotte bærene! På en busk som heter Krossved!

 

Dere unge vet kanskje ikke hva dangelbær er for noe. Men vi andre som har levd et liv og vært ute en vinternatt før har greie på slikt se… 🙂

 

Ding Dang klokka klang!

6 kommentarer
    1. Men….. jeg har ikke hørt det ordet; dangelbær……….. hmmmm ja da må du forklare meg det vet du, Solliv 😀

      Men…. jeg måtte rett og slett google ordet hehehe og DA VETTU, fant jeg ut hva DANGELBÆR kan være for noe…….. jau jau….

      Flott farge på bæra og det er flotte farger ute – og vi ser så forskjellig på våre turer, det er helt sant det 🙂

      klem

      1. Hehe, det er et ord vi har kjennskap til her nede i Østfold og fine sanger også – kan det bli med litt artig tekst! Bra du fant det ut da….google er kjekt! Mye vakkert å se i naturen. Store topper og mindre ting. Og farger er flott! Naturen maler det meste…Klem til deg…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg