snart er det advent

 

God formiddag! Snart er det advent. Advent er ikke jul for meg. Jul er nisser og annen pynt! Advent er ikke nissetid! Advent er lilla lys og blomster og pynt. Lilla duker og adventslys. Julen pynter jeg et par dager før 24. desember! Men midten av november og ut november så er det litt småtteri man pusler frem. Etterhvert litt lys-lenker ute og inne! 

 

 

Advent

 

 

Jeg elsker “småtteri” i vinduene! Etterhver kommer det opp adventslys – men det er ikke før neste helg!

 

 

Ønsker deg en fin dag! Kos deg! ❤️  Innlegg om fridagen min i går, finner du her: fridag i naturen 

 

 

Vi elsker ikke mennesker fordi de er vakre, vi synes de er vakre fordi vi elsker dem…

18 kommentarer
    1. Så nydelig. Ja, det er visst fiolett den fargen heter til advent, men jeg sier lilla likevel jeg. Så fine stjernene dine er. Artig med de fine snorene de henger i også. Kos deg mot advent og god helg. Klemsiklem 🙂

    2. Advent er advent. Men her glir advent og jul litt over i hverandre. I dag er jeg ute og leter etter lilla blomster til en blomsteroppsats. Lilla fordi det er litt tidlig med jul, men man kan vel tyvstarte litt på advent?

    3. Så fine stjerner! <3 jeg er ikke like "adventstrofast" lenger…. blir mye lys og store nisser allerede i morra kanskje…. men all pyntinga drøyer jeg lenger med! Ikke så mye lilla her lenger – er så veldig glad i rødt <3 gode klemmer

      1. Takker…Der er vi ikke like. Jeg blir litt sliten av for mye rødt inne merker jeg. Men noen dager går bra. Lilla er en farge jeg elsker..Du er skikkelig julefrøken – det vet jeg…Jeg er egentlig mest glad i lys, blomster og julekuler og stjerner liker jeg. For mye nisser og røde ting..er ikke helt meg!

    4. veldig fine adventstjerner du har laget,jeg er ikke flink til å pynte med lilla ,jeg kan legge frem litt men det går fort ut igjen også :=) kvitt og natur derimot er mer min farge i advent så kommer det røde litt etter litt :=)

      1. Hvitt og natur er nydelig og det røde må inn litt og litt..Hvis ikke blir jeg sliten i hodet. Tapper meg litt for energi. Natur, kongler, kvister, gran og mose og slikt er fint å pynte med. Og da kan det være et rødt kubbelys til. Det går greit. Men som sagt, jeg greier noen dager med alt det røde..men ikke fra slutten av november til over nyttår! Og tusen takk. Ble fine ii vinduet!

    5. Før var det lilla i desember frem til julepynten ble hentet frem, men nå flytter jula inn hos meg 1 desember 🎅🤶 Det er jo dels for at jeg har mye pynt som tar tid å sette frem, men også for at da har jeg en hel måned til å kose meg med pynten.

      1. Du er veldig julete og har masse pynt! Klart det må frem. Jeg er den som liker litt og litt..Og pyntinga blir alltid forskjellig fra år til år!

    6. Søte stjerner du har heklet Solveig. Og jeg er nok som deg og bruker lilla og adventstaker når den tid kommer. Aldri vært så glad i rødt så det blir helt inn på julen slikt kommer frem. Noen drar frem alt som er i glitter og stas både ute og inne…Og det syntes jeg kan bli for mye av det gode. Men først kommer advent med lilla,og jul med nisser og rødt. Kos deg og jeg er så enig med deg.😊😊

      1. Tusen takk, akkurat slik som meg du! Vi tenker likt. Rødt noen dager går helt fint! Men sitte her inne i over en måned med så mye rødt – nei da hadde jeg gått i koma…hehe. Rett og slett en farge jeg må være forsiktig med. Lilla, sølv og natur og er fint utover nå…Klem til deg..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg