Da er det den tida

 

Høst og kaldere vær. Så tenkte jeg måtte finne frem noen av luene jeg har strikket og ta dem på vask. Brukte ullprogrammiet på vaskemaskinen. Har sikkert laget enda flere, men det var da  de jeg dro frem i går! Liker å ha lue…Fryse på hodet og ører er det værste jeg vet..Da fryser jeg over hele kroppen altså! Tenke jeg skulle strikke et par luer igjen, ikke til meg selv, men gutta. 

 

Garn har jeg i hauger og lass. Kjøper mer garn enn jeg strikker med, alltid. Ser jeg noe fint garn og sånn så drar jeg med meg et nøste eller to. Og når jeg bestiller garn på nettet så kjøper jeg alltid mer enn jeg trenger! Og så fikk jeg fint ull-garn i gave til jul i fjor. Ikke laget noe av det enda. Nå holder jeg på med det teppet dere vet..straks ferdig! Skal vise det da! <3 Og her har du sikkert en oppskrift: Nyttårslua er like fin som Oslolua /bilde av meg kanskje…husker ikke! Luestrikk igjen med et tips

 

Kos deg – det er jo fortsatt helg! 

16 kommentarer
    1. Ja. det er luetid eller pannebånd, vanter, refleksvest og lommmelykt. I kveld var det så ufyselig, at jeg gikk ikke ut i det hele tatt. Noen dager blir bare sånn, men jeg har gått mye før i uka, så gjennomsnitten er som den skal. Kos deg i kvelden. Klemiklem:)

    2. Ja nå er det tid for å finne frem luer og tykkere klær igjen. Kjekt å ha litt å velge i da. Fine luer du har strikket😀
      Fortsatt fin kveld til deg 😚

    3. Ja, nå kommer luetida…. jeg er ikke noe flink til å bruke lue, men kanskje jeg skal strikke meg en som jeg liker godt…. Du hadde jammen mange fine! Klem <3

      1. Tusen takk, strikk i vei. Det er så enkelt..Du bruker rundpinne og strikker rett og vrang for å få litt hold og så feller du etter sånn hvor lang du vil ha den. Felling er lett. Oslo-lua er faktisk veldig fin og den oppskriften får du kjøpt på nettet tror jeg. Klem…
        Lue må til….nå bruker jeg lue frem til mai…hehe…

    4. Se der ja. Alltid beredt 😀 Går kanskje mot en mer aktiv strikketid nå fremover 😀 Jeg er litt sløv å bruke lue. Men ull lester er i bruk daglig 😀

      1. Nå er det den tida ja….fryse er ikke kjekt….Og kaldere vær kommer vi ikke utenom…det er høst! Og vind og surt…God morgen……

    5. Fine luer du har strikket 🙂

      Ja så er det den tida igjen – med varmere klær og en god del hjemmelaget som varmer.

      God mandag til deg!

      klem

    6. eg har faktisk litt øreverk i dag så hue er noen en bør ta på nå ja,jeg bruker helst panneband men har ikke vært flink i det siste og det straffer seg for min del,du har mange fine huer iallefalll :=)

      1. Tusen takk, du får huske å bruke pannebånd som du har strikket. For det er sur vind om dagen! Må kle seg litt..øreverk er ikke deilig. Jeg har det jo kronisk!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg