Luestrikk igjen med et tips

God kveld i stua, her er det stille og rolig. En gjest reiste til Gøteborg med venner. Så i dag ble det ikke poteter og saus….ikke at det  har noe å si asså….hehe…Måtte ha litt lettere mat i dag.. for oss som er i huset her nå. ….Kosa oss med kylling og ris og salat. Godt.

Men det jeg skulle fortelle om. Jeg fikk jo garn til jul.

Så begynte på en lue til meg selv. Bare finner på mønster jeg. Men tips til dere. Bruk mye rett og vrang. Da blir det mer elastisk, litt strikk på en måte. Jeg la opp på pinner 3, 114 masker. Strikket vrangbord med vriddrett og vrang. Bytte så pinne til 3,5. Jeg kjenner ikke dette garnet, men er myyykt å strikke med. Garnet viser riktige farger. Strikker så et stykke og  begynner på felling. Tror denne skal være litt baggy…litt god og lang…drar bakover….

Kos dere max i romjula.

#luestrikk #garn #panduro

 

6 kommentarer
    1. Nå finner jeg så mye idéer på strikking her inne på bloggene deres at jeg tror jeg må frem med pinnene mine i morgen😊 Takk for tipset til antall maske du legger opp, og det med å bruke rett og vrangt

      1. Tusen takk… Dette er sånn passe tykt garn. Litt tykkere garn litt mindre masker. Men du må prøve underveis. Det går fint å tre lua på hue med pinnene på. Snart ferdig. Legger ut når den er klar. Rett og vrang er lurt.. Hvis ikke flater den for mye ut synes jeg… KOS deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg