Byhaven

 

Byhaven!

 

Dette er på Kråkerøy – et jorde – en parkeringsplass. Her skal det bygges blokker, et senter og cafe og det som hører hjemme i en bydel. Spennende prosjekt og dette kommer til å bli fint. Er ikke påbegynt enda, men ikke langt unna! Men blir dyrt – veldig dyrt! Men det er jo slik nå at de som sitter på hus i utkanten må ta opp lån for å få seg en leilighet i bynære strøk.

 

Det holder ikke med å selge huset. Merkelig egentlig, et svært hus med stor tomt er mindre verdt enn en liten leilighet. Her vil det bli leiligheter i alle størrelser. Men er ikke noe for min lommebok, men jeg er heller ikke på jakt etter en leilighet. Men et interessant prosjekt som jeg kommer til følge tett. Så blir noen blogginnlegg med jevne mellomrom fra Byhaven. Les deg opp litt her hvis du ønsker: BO I BYHAVEN 

 

Det var på dette jordet Gyllene Tider hadde konserten sin: Se litt her også: Dagen derpå – GYLLENE TIDER og Sommartider hej hej  Herlig musikk til å bli glad av…!

 

 

God lørdag i regnet

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Slik er det her også. Skulle vi solgt vår enebolig og kjøpt en leilighet nede i sentrum, ville vi kommet til kort.
      I sentrum her bygges det mye høyblokker og det har vært slik i mange år. Skjønner nesten ikke at det er folk til alt. Men solgt blir de.

      1. Ikke sant, merkelig egentlig. Det er dyrt som bare det, men blir solgt og folk flytter inn. Mye penger blant folk og kjøper vel opp også. Ikke sikkert alle bor der. Enn så lenge så bor jeg i huset mitt 🙂
        Fin kveld til deg.

    2. Er vel like dyrt på din kant av landet som det er på min kant. Så en nydelig leilighet på toppen av ei blokk her i byen. Pris 27 millioner! Den fikk de ikke solgt, så nå skal det endres til to leiligheter og prisen blir da ca 11 millIoner. Fikk takst på huset her, men likevel ville det ha blitt svindyrt med leilighet i byen. Blir nok boende her, ca 35 min med bil til byen. Ha en fin pinsehelg. Klem

      1. Er nok i samme prissjiktet. Og det er dyrt! Skal lage noen rådyre leiligheter på toppen her også! Solgt blir det sikkert, folk har penger! Går greit å bo litt utenfor også! Du får kose deg masse i pinsehelgen og klem fra meg.

    3. Slik er det her i Trondheim, og det er fortetningsloven hvor det bygges på steder som er åpne. Rett ved huset vårt var det en stor tomt som stod som parkeringsplass, og der bygget de 5 blogger på 4 og 5 etg. Fortetning.

      Ønsker deg en kjempefin lørdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Ja, det bygges overalt der de se en åpen plass. Plutselig så får man en diger blokk foran seg. Ikke greit. Sett mange eksempler på det i media. Klem – nyt kvelden.

    4. En stund ønsket jeg meg enebolig, men hvis jeg nå skulle kjøpt noe ville det blitt en leilighet. Eller et bittelite hus, med 3- 4 rom tror jeg 🙂 Gyllene Tider, husker dem godt ja 🙂 Glad musikk på ungdomsskolen 🙂

      1. Ingen dårlige plan det da, kanskje det går i oppfyllelse? GT har en glad musikk og en fin frontfigur. Synd de ga seg 🙂 men har vel penger nok….hehe…

    5. Flott med utbygging. Men boligprisene har jo gått fullstendig amok siste året, og vel då det. Mye som er snudd på hodet.

    6. Spennende med byggeprosjekter… jeg kommer også snart med et rett ved meg… driver og tar noen bilder…! Gyllene tider er allsang og ren lykke… 🙂 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg