17. mai er avlyst igjen

 

Det er en merkelig tid vi lever i, 17. mai avlyst for 2. gang! Hadde noen sagt det til meg da jeg gikk i 17. maitoget for første gang, at om 50 år blir det ingen feiring! Det er så sykt å tenke på at jeg kan nesten ikke fatte det…I fjor gikk jeg i skauen og lagde sirup – i morgen skal jeg lage granskuddsirup og ble det sirup?ble 2 dager etter hverandre. Får finne på noe annet i år! Blir vel en skautur! Jeg må ikke til byen jeg altså, men elsker 17. mai og barnetoget! Jeg har et flagg på kontoret mitt…det hilser meg velkommen hver dag og ønsker meg en fin dag! Glad for det altså..Og 1. mai toget blir vel digitalt i år også!

 

Snart er det helg igjen…dagen går unna i et tempo hvor man nesten ikke henger med. Og jeg leste akkurat på nettet nå at til mandag så åpner spisesteder og butikker her i Fredrikstad igjen…Det er så bra  – for jeg trenger en del ting altså! Bare det ordne med her hjemme med maling og sånn! Klikk og hent er ikke noe meg, har sagt det før og sier det igjen! Jeg liker å gå rundt i butikken for å se om det er noe mer jeg trenger! Og jeg tror jeg skal kjøpe meg en ny genser i en skikkelig knall farge! Trenger det nå føler jeg – noe nytt 🙂

 

God fredag når den dagen dukker opp!

16 kommentarer
    1. ja jeg fikk med meg det att 17 mai feiring er avlyst ,men en kan jo feire selv og invitere så mange som en har lov til ,må være litt kreative :=) Jeg har sittet her nå i kveld og lurt på om jeg skal pynte til jul for herremin kor det har snødd i kveld ,det legger seg kvitt og etter noen timer er det grønt så legger det seg kvitt igjen og akkurat no regner det ,ja ja ,bare vi får vår så tenker jeg att min 17 mai blir fin :=)
      Skjønner godt att du vil på butikken no ja ,kan ikke se for meg alle dei nedstengte butikkane og spisestedane ,vi har virkelig vært heldige hos oss for vi har ikke hatt noe nedstengt som jeg hvet om

      1. Hjelpes…enda mer snø! Du får ta frem juletreet igjen..skjønner deg godt. Det minner om jul!
        Deilig at ting åpnes opp! Men hjemmebesøk skal vi ikke ha enda. Men det kan jo endre seg før 17. mai. Masse regime og mange regler…Men det å gå seg en tur på en butikk igjen, gleder jeg meg til! Nå har jeg bare vært på matbutikker (og på polet et par ganger før påske) i over 6 uker. Greit å se noe annet også…
        Men du leggetid her nå og Natti natt….

    2. – Solberg & Høie anno 2020: “Årets 17 mai-feiring er dessverre avlyst, men til neste år, dere, til neste år så utlover vi DOBBEL feiring!! (..nå må vi bare holde ut å stå sammen i det vi kun den siste innspurten står igjen folkens!)..”
      – Høie & Solberg anno 2021: “Årets 17 mai-feiring er dessverre avlyst, men til.. ————– ” —————..”

      – (??? & ??? anno 2022: “..?..”)

      1. Akkurat – sånn hakk i plata! En bakketopp til så er vi der………
        Det er folkelivet som for meg er 17. mai..Oslo, slottsplassen….barna, barnetoget..

    3. Ble klar over at 17 mai er avlyst. Her feirer vi ikke 17 mai. Bor på bygda og vet ikke om det blir tog. Jeg klarer ikke store folkemengder. Blir så sliten i hodet av det.
      Tenker jeg baker en kake og håper på godt vær den dagen. I går snødde det. Men er meldt regn selv om sola skinner nå på morgenen. God helg. Klem

      1. Ja, skjønner den. Støy er slitsomt for oss som hører dårlig. Er mye støy hvis man drar til storbyen. Men liker å se barna da.
        Store foreventninger og is og brus hele dagen! Barn og latter og korps. Det er glede.
        Klem til deg.

    4. Ang 17. mai så var det vel ingen som tenkte i fjor at det skulle bli slik i år også.
      Skikkelig trist synes jeg, og spesielt for ungene.
      Bra at det er litt som åpner opp igjen. God fredag til deg.

      1. Kjempetrist for alle barna – det er barnas dag!
        Det er det som er selve festen mener jeg. Hvordan voksne feirer dagen er ikke jeg så
        interessert i 🙂 Fin dag videre..

    5. Det er jo verst for de aller minste, to år uten barnetog er lenge. Får håpe den lokale kreativiteten tryller frem noen lokale erstatninger som både høres og synes 🤗 Nyt fredagen 🤗

      1. Tusen takk – 17. mai er barnas dag! Det var min favorittdag i mange år!
        Det var også dagen jeg fikk helt nye klær! Klem..
        Ja, spennende å se hva som skjer – her blir det sikkert båtær i elva igjen..

    6. Hvem skulle tro det i fjor, men jeg forstår myndighetene. Jeg synes mest synd på ungene ❤❤❤ Kommer til å pynte opp med flagg, blomster og lage god 17.mai-frokost til oss. Så skal vi kose oss med TV-sendingene. I fjor så var det surt og kaldt vær, og hadde det vært normal 17. mai hadde vi ikke hælt å dra til byen. Da var det fint være inne i.

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk, ja, er det ikke kjipt. 17. mai er barnas dag og de elsker denne dagen!
        Borte er festen for 2. gang….liker det ikke altså! Klem.

    7. Jeg elsker 17.mai – så jeg syns det er innmari trist! 🙂 så bra at butikkene åpner – her er de også åpne….. jeg har vært på shopping og kjøpt en ola-kjole og en oransjerød poncho…. 🙂 koooos

      1. Så deilig med shopping da. Her har det vært stengt i 6 uker nå.
        Du er glad i 17. mai jeg vet. Veldig trist for alle barna og korps – ja alt…
        Men fin kveld og klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg