i morgen skal jeg lage granskuddsirup

 

Friske nye fine skudd. Bare venter på at jeg kommer med saksen i morgen for å lage sirup. Veldig enkelt. Kan brukes over is, grøten, frokostblandingen – ja, du får nesten prøve deg frem.

 

Mange oppskrifter på nettet. Men ikke hokuspokus, du trenger jo bare: Sukker, granskudd og vann. Granskudd plukker du selv. De myke, ikke stive og gamle. Men slik jeg har tatt bilde av. Du finner f.eks en oppskrift her: GRANSKUDDSIRUP 

 

 

 

DA BLIR DET SIRUP I MORGEN DA…

10 kommentarer
    1. Her venter og venter vi på at granskuddene skal komme, så vi får lage granskuddsirup, men enda er det ikke kommet noen skudd. Det bare snør og snør, så vi må nok vente litt til. Lykke til med kokinga og ha en fortreffelig helg!

    2. Hei
      Jeg lager granskudd sirup , har nok sukker og koker lenge , men den er veldig tyntflytende.
      Hva kan jeg ha oppi for at den skal bli som sirup?

      1. Skal tykne etterhvert. Kokte du granskudd lenge også? Til det ble grøt. La det stå litt. Før du siler..Så koker du inn sukkeret..Og da blir det tykt…Og når det har blir avkjølt blir det enda mer sirup. Du får google litt flere oppskrifter. Kanskje det er noe man kan i for at det blir sirup. Det ble seigt hos meg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg