ble det sirup?

 

Jeg prøvde meg på granskuddsirup i dag. Dere har sikkert lest om det: GRANSKUDDSIRUP 

 

Jeg kokte og kokte og seigt ble det!

 

 

Ble ikke så mye for jeg kokte litt for lenge tenker jeg <3 

 

 

Jeg prøvde det over yoghurt og i teen etterpå.. Veldig godt og dette er jo helse i hver dråpe. Men jeg skal lage mer. For jeg kokte litt lenge og ble litt for tykt. Men utrolig deilig å ta en teskje i varm te <3 Det var perfekt. Men i morgen eller sånn sanker jeg mer….For dette var gøy! Her er det masse gran overalt! Så ikke farlig å ta litt her og der. Men behøver ikke røple et helt tre kanskje. Men fordele det litt….

 

Da er det bare til å nyte da….

 

 

14 kommentarer
      1. Bare hyggelig, men må koke mye lenger enn det som står i oppskriften. Skal tykne mens du holder på! Ikke fosskoke.. Og når det har tyknet. Må det hvile litt og sile. Og senere koker du opp med sukker. Og mer granskudd jo mere smak…

    1. Så flink du er, og flott å utnytte naturen, det koster jo så lite 🙂
      Jeg tror ikke jeg kommer til å lage dette noen gang, hvis jeg ikke da får et infall en vakker dag i fremtiden 🙂
      Men godt ser det jammen ut til å være 🙂
      ♥ Klem ♥

    2. Granskuddsirup er gode greier😄👌🏼 Jeg går å venter på at de skal komme skikkelig ut, slik at jeg også kan lage. Har du prøvd bjørkesirup? Det har jeg lagd i 3 år nå, …100% naturlig rett fra skogen, uten tilsatt sukker eller noe annet. Men granskuddsirup er også kjempegodt, så det står på planen sammen med løvetannsirup😋

      1. Tusen takk, virkelig deilig..Masse fint å lage fra naturen. Jeg har allergi mot bjørk og pollen. Så tør ikke prøve sirup derfra. Men jeg husker vi tappet bjørkesaft før om årene. Men jeg turte aldri å smake…Fin dag videre…Hipp hipp Hurra.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg