Vi er ikke her for å ha det morsomt

 

Det ble kvelden her hos meg også…

 

I går da jeg var ute med DAMENE Så var jeg innom et par steder der det selges bøker..

 

En av bøkene jeg har lyst til å lese i høst er boka til Nina Lykke – “Vi er ikke her for å ha det morsomt”. Men bøker har blitt dyrt, nye bøker altså…Etterhvert så faller de i pris, eller ganske fort..Men det var denne boka jeg har lyst på nå. Og prisen var på 449.- hvis jeg ikke tar helt feil..Det er for mye for en bok!

 

Det er dyrt i Særp..

 

Så da tenkte jeg at jeg kunne bestille den på biblioteket, jeg regnet med at det var en del ventetid…Men fikk til svar ca. 75 måneder…Vel,,,Blir noen år det og da har sikkert glemt at jeg har lyst å lese akkurat denne boka…Rart ikke biblioteket tar inn flere tenker jeg! 

 

Får bare vente til våren da er sikkert prisen satt ned med et par hundlapper! Jeg får heller lese bøker jeg allerede har her hjemme..Lese blogger og strikke…Nok å gjøre! Bildene er fra Slottsparken på lørdag…Fint lys! 

 

 

God bok

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Har også en ny bok jeg vil ha, 449;- har funnet den på nett til 375;- med frakt, prøver å holde ut og følge med litt til på Prisjakt. Kan ikke drive å kjøpe bøker til 450 spenn, det er jo spinnvilt!

      1. Det er i meste laget for en slik bok ja, fagbøker kan man jo bla i og lese flere ganger..Men en bok man leser en gang og setter i hylla etterpå..For dyrt altså! Da tar jeg meg heller en tur ut og spiser..eller gjør noe annet hyggelig for de pengene..

      1. Har ikke lest den.. Men folk skryter av den også.. 😀
        Men det er den siste jeg lissom har veldig lyst til å lese..
        Men som sagt.. Har en haug med uleste bøker så må jo ikke ha alt som er nytt..

      1. Ikke sant, det haster ikke slik for meg så kan bare vente…for dette var stiv pris..
        Titta innom i Fredrikstad også, kosta det samme der.

    2. Boka koster 393 hos Norli.no og gratis frakt eller hent i butikken. Ja, bøker er blitt svindyre. Flotte bilder du har tatt.
      Er ikke lenge igjen til man farter av sted. Nyt dagen. Klem

      1. Håper du har hatt det trivelig på Egon da? God mat der, alltid synes jeg.
        Et sted jeg trives..
        Bøker er dyrt og er en del kroner å spare på å handle på nettet..400 – 500 er litt for mye penger for en slik bok, ikke
        er den tykk heller…ca 280 sider.
        Kjedelig at det var så lang ventetid på bibliotek, men det dabber sikkert av…
        Klem..

        1. Var så trivelig på Egon, og timene fløy. Maten var god, salat, kylling, bacon og ost. Vi har Egon på kjøpesentret og det er alltid trivelig der.
          Du får sjekke på Finn.no alltid noen som selger bøker rimelig. Kan jo hende noen selger sin når den er lest. Nyt kvelden. Klem

          1. Tusen takk, God ide – Finn har det meste 🙂
            Så bra dere kosa dere, og timene flyr når man har det bra…Godt å høre hvor fin dagen din var.
            Egon har sjarm altså, trivelig der.

            Ønsker deg en fin kveld, klem herfra.

    3. Bøker er dyrt, men det merkelig er at de som skriver dem, slett ikke får så mye penger. Det skal selges mengder av en bok for å få gode inntekter. En venninne av meg skrev serier. Hun fikk ca. en krone pr bok!!!! Men når det ble solgt en million, ble det jo til salt i grøten. 🙂

      1. Såpass lite ja,,,,hm…
        Mange dyre ledd som skal ha penger her og forlaget tar vel mestearten av kaka vil jeg tro..

        400 – 500 for en tynn roman er i meste laget synes jeg..Men faller fort i pris..
        De andre bøkene til Lykke får man for ca 100.-

    4. Det er så synd at bøker er blitt så dyrt.
      Maks rabatt de kan selges med første året er vel 12.5 % rabatt, så det tar jo litt tid før de blir billigere også.😅
      Det er ikke rart det er stor etterspørsel på biblioteket da.😳

      1. Ja, går nok et år – før denne boka kommer ned på et normalt nivå for meg..
        400 -500 for en liten roman er drøyt. Kan godt gi det for strikkebøker, men de blar man jo i hele
        tida og blir brukt, så de kan koste litt.

        God kveld til deg…Nyt kjøkkenet og stue og slapp av og kos deg.. 🙂

    5. Bøker er knalldyrt, ja – så greit å vente! Det var jammen lang ventetid på biblioen – da er det nok en god bok iallfall! Du får finne på noe annet å drive med så lenge da! Klem <3

      1. Når en vanlig roman koster nesten 500.- spenn da synes jeg det er litt vanvidd altså…Boka er bra og
        får jo bare skryt…Men kanskje nissen kommer med den <3 vet jo aldri…
        Veldig lang ventetid, det pleier å være noen måneder for populære bøker. Men ikke 6 -7 år, hehe…
        Klem..

    6. Oi, det var lang ventetid! Jeg leser lite bøker nå, men leste masse i barndommen. Liker best krim og hobbybøker, og da låner jeg på biblioteket. Kanskje noen hopper av ventelista eller så har jo Ark 40% rabatt iblant (gjelder ikke årets bøker, men det er ikke lenge til neste år). Fint bilde fra Slottsparken! Ha en fortsatt fin dag! 😀

      1. Tusen takk, ja når det er 6 år eller mer med ventetid bør man vel ta inn flere bøker synes jeg…
        ..
        Var litt rart..Rekker ikke lese så mye jeg heller..strikker litt og koser meg med strikkebøker og
        blader..En bok i ny og ne, men før leste jeg to bøker i uka…Det makter jeg kke lenger. 🙂
        Ja, får sjekke tilbud etterhvert..Ha en flott kveld, kos deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg