Vaterland et steinkast fra Gamlebyen i Fredrikstad

Hei på dere 🙂

Kvelden kommer og jeg har gått mine turer. Deilig. 2 turer i dag. Her er  fra tur nr. 1 Vaterland. Kaldt og surt og grått. Så jeg skal ta meg flere turer og gi dere mer sjel. For her er det sjel så det holder. Vaterland ligger et kort stykke fra Gamlebyen. Så det er en del av Fredrikstad by. Lav trehusbebyggelse fra 1700 og 1800 tallet.

 

Det er idyll. Og fine farger og små sjarmerende gater. Hus i lilla og rosa og gule og grønne og røde…ja, alle farger.

 

Interiøret er også fargerikt.

 

Det er sjel og historie rundt hvert hjørne. Synd været var dårlig. Men jeg skal gi dere flere bilder. Og tenk så fint når rosene blomstrer og det  er sommer…Her bor folk tett og alle kjenner sikkert alle. Så er nok koselig når naboene titter ut her ❤️

Lilla hus er lissom helt vanlig her i Vaterland…

Og det var krokus og snøklokker i kriker og kroker..

 

Ut i vår hage hadde flere av sine programmer fra Vaterland. Husker du dette programmet som gikk på NRK? Håper du likte turen? Sjarm så det holder ❤️

Klem Solliv

#vaterland

6 kommentarer
    1. Sjarmerende som bare det 🙂 Husker det programmet, de var visst innom ei jeg er onkel til i Dalen 🙂 Mange sånner perler rundt omkring 🙂 Takk for titten 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg