Vakreste katten min

Hei,

Katten min har aldri vært på bloggen. Men den er død. Døde for snart 2 år siden. Den ble 15 år gammel. Det var min aller beste venn. Den hadde skrantet den siste høsten. Mange besøk hos dyrlegen. Masse medisiner. Fant ikke ut hva som feilte den. Jula ble den enda dårligere.

Jeg tenkte den var allergisk. Mye lystenning, og da hadde jeg ekte juletre. Fikk medisner og vi kom oss gjennom jula med oppfølging hos veterinær. Slutten av januar ble den akutt syk. Det viste seg….de tok nye prøver.  Den hadde fått kattehiv. Dessverre en veldig farlig sykdom. Blir aldri frisk. Og kan smitte andre katter. Eldre hannkatter som har vært en del i slåsskamp kan bli smittet. ….

Jeg måtte ta det tunge skrittet og gi den siste sprøyte hos dyrlegen. Den hadde aldri blitt frisk. Og den måtte gå på medisiner resten av livet og bli innekatt. Min katt elsket å være ute. Jeg kunne ikke gjøre dette med min katt.  Jeg tenkte på kattens beste. Det måtte bli kattehimmelen og en ny stjerne der oppe…..

Puzzi, min elskede venn…..❤️❤️❤️ #katt #venn #kjærlighet

10 kommentarer
    1. Nydelig katt. Hva mere gjorde den en å nyse? Jeg har en pusekatt som nyser veldig innimellom, viste det ikke på bloprøver med en gang? Kan ho katter få det også? Nå spør jeg færlt her du 😀

      1. Den ble slapp. Hostet. Begynte å kaste opp slim. Det er slik denne sykdommen er. Den går på lungene. Astmaanfall. Dyrlegen trodde den hadde fått astma. Tok masse bilder av lungene.

    2. Åh…det var veldig trist å lese 😮
      Kattehiv har jeg ikke hørt om. Jeg tror jeg ville valgt samme veien som du gjorde. Det er ikke noe poeng i at en nydelig pusekatt skal lide på en sånn måte. Og ikke noe kjekt å endre livet sitt så radikalt heller. Man kan jo ikke forklare for den hvorfor.
      Det er jo trist uansett, og den var jo gammel, ikke godt å si hvor mange år den hadde hatt igjen heller.

      Jeg har katt selv, den er 7 år gammel. Og jeg tror nok sorgen blir stor her i huset den dagen den ikke er her mer.

      God klem

      1. Utrolig trist.. Veeeeeldig sjelden sykdom. Så ikke rart dyrlegen ikke fant det ut. Det hadde blitt en innekatt med store problemer. Svekket. Katten min var også kastrert. Så hvorfor akkurat den fikk den sykdommen er en gåte. Men sykdommen kan ligge latent i årevis før den bryter ut. Så den kan jo ha hatt sykdommen hele livet. Det var en villkatt som kom til oss som baby. Så vet ikke noe om den.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg