Ut på tur til Gressvik (Onsøy)

 

 

God søndag. Ut på tur til Gressvik i dag! Gikk over en bru fra Fredrikstad, den kan åpnes slik at disse store båtene nedenfor her kommer ut. Lissom ikke småtteri! Endelig er isen borte, og vi kan se frem mot vår, sommer og sol! Var is her helt frem til for et par uker siden, da kom det et fartøy (isbryter) og tok kål på restene..

 

Sola forsvant i løpet av turen min i dag og det ble iskaldt! Jeg hadde med mat og banan og vann… Men orket ikke stoppe å spise i det hele tatt! Det nydelige været ble borte og frem kom det sur vind og regn! Gressvik er kanskje ikke så kjent, men hører til Onsøy! Og da begynner det å bli mer kjent – for kjører man videre utover til Slevik og videre til Hankø. Så vet de fleste hvor jeg var på vei. Se litt her også! HANKØ Mange flotte steder utover her ja…hadde bare været holdt seg.. ❤️

 

 

Odins kro! Et populært sted en pub/spisested. Du finner litt omtale her: Odins Kro 

 

 

 

Stengt som alt annet.. Gressvik Pizza og grill. Sikkert take away eller helt stengt! Aner ikke…

 

Gressvik

 

Venter – denne fine båten her..på sommeren!

 

 

 

 

 

Så da gikk jeg til et sted som heter Åle! Ble aldri tur til Hankø for meg i dag! Da måtte jeg hatt med sykkel tenker jeg. Går litt mer unna og man kommer lenger! Siden været ble som det ble så tok jeg en ferje hjemover til Kråkerøy..Helt greit og nå er det hjemmelaga pizza på gang her i heimen…Det kan bli deilig! Pizza og rødvin på en Palmesøndag er helt innafor! En annen gang kommer jeg til Hankø, men ble ikke i dag! Og pizza finner du her: pizza 

 

Klokka har jeg enda ikke stilt…men går helt ok! Tenkte jeg skulle se hvor lenge det går…

12 kommentarer
      1. Onsøy er fint! Gressvik er et sted jeg bare drar igjennom egentlig. Men Gressvik ligger i Onsøy. Og Hankø er flott! Bare det åpner igjen….så vi får sett mer! 🙂 Mye fint å se på her!

    1. Vakkert var det vi fikk bli med på. Vi som er så heldige å få bli med på tur uten å kle på oss i vind- og vanntett. 🤗 Tusen takk. Sol i dag her, men det ble inne pusk,, sukk, lærer man ,,,??

      1. Fin tur og jammen ble det skikkelig kjølig….Kaldt på ferja hjemover.
        Kanskje du kommer deg ut på tur en dag, men bør ikke være glatt! For. det er ikke gøy…Sol er deilig. Klem nordover…

    2. En fin tur du hadde, tross kulde og regn! Er ikke mye deilig akkurat nå, syns jeg…..! Snart skal jeg ut og gå litt igjen…. juhuuu…. 🙂 klem

      1. Tusen takk, ja ble så fin den kunne i dette tråkige været. Kaldere nå enn i vinter da det var 20 kuldegrader jo…
        Kos deg på ny tur. Pizza og rødvin her – Så melder pass til en tur til tenker jeg.

    3. Pizza og rødvin høres helt perfekt ut. Da får du sikkert varmen igjen.
      Det ble skikkelig surt idag.
      Kos deg og fin søndagskveld til deg.
      Her er det Småsteik og rødvin i kveld.
      Sen middag med andre ord.

    4. God ettermiddag 🙂
      Klokka har jeg stilt og alt er som før 😀

      En fin liten perle du har besøkt på turen din.

      Lag deg en fin søndag videre 🙂

      klem

      1. Tusen takk, ja koselig å være på tur på litt andre steder enn Kråkerøy! Artig..
        Bare å vente på fint vær og sykkelturer.Klem..

      2. Smakte bra, må jo finne på noe som kan gi litt hygge i heimen..
        Gressvik er fint nok det..Men kysten rundt ved Onsøy er bare vakker. Dit får
        jeg gå en annen dag.

        Kos dere masse med sen og god middag! Klem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg